ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

MSI از سه لپ‌تاپ جدید گیمینگ مبتنی بر پردازنده‌های AMD رونمایی کرد

MSI از سه لپ‌تاپ مخصوص بازی یعنی نسخه‌های بهبود یافته «آلفا ۱۵» و «براوو ۱۵» در کنار محصول جدید «دلتا ۱۵» رونمایی کرد که هر سه نسخه به پردازنده‌های AMD مجهز شده‌اند. بهره‌گیری از پردازنده‌های ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

MSI از سه لپ‌تاپ مخصوص بازی یعنی نسخه‌های بهبود یافته «آلفا ۱۵» و «براوو ۱۵» در کنار محصول جدید «دلتا ۱۵» رونمایی کرد که هر سه نسخه به پردازنده‌های AMD مجهز شده‌اند.

بهره‌گیری از پردازنده‌های سری رایزن 5-H در کنار کارت گرافیک رادئون RX 6700M موجب شده تا لپ‌تاپ‌های جدید MSI به گزینه‌ای مطلوب برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی تبدیل شوند. معماری ۷ نانومتری به کار رفته در ساخت پردازنده‌های AMD باعث بهبود ۱۵ درصدی عملکرد نسبت به نسل قبلی شده است و می‌تواند قدرتی نزدیک به پردازنده‌های دسکتاپ ارائه دهد. همچنین آلفا ۱۵ و دلتا ۱۵ از فناوری‌های جدید SmartShift و Smart Access Memory بهره می‌برند که سرعت پاسخگویی سیستم را افزایش می‌دهد.

کارت گرافیک‌های سری RX 600M می‌توانند تا ۷۰ درصد سرعت بیشتری نسبت به نسل قبلی خود ارائه دهند. همچنین قرار گرفتن قدرت پردازش گرافیکی بالا در کنار صفحه نمایش با نرخ نوسازی تصویر ۲۴۰ هرتز موجب می‌شود تا تجربه‌ای بی‌نقص حین بازی فراهم شود. MSI با بهره‌گیری از فناوری Cooler Boost 5 سعی کرده است تا از گرم شدن بیش از حد محصولات جدید خود در هنگام انجام سنگین‌ترین امور پردازشی، جلوگیری کند. در داخل لپ‌تاپ‌ها ۲ فن به همراه ۶ لوله خنک‌کننده قرار گرفته است که به انتقال راحت‌تر حرارت کمک می‌کنند.

لپ‌تاپ دلتا ۱۵ از نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی و پنل IPS بهره می‌برد. دو درگاه برای قرارگیری حافظه رم با امکان پشتیبانی از سری DDR4-3200 با حداکثر ظرفیت ۶۴ گیگابایت هم در نظر گرفته شده است. دو ورودی NVMe M.2 هم برای قرار دادن حافظه SSD وجود دارد. استاندارد‌های ارتباطی دستگاه شامل وای‌فای 6E و بلوتوث نسخه ۵.۲ می‌شود. باتری ۴ سلولی، صفحه کلید مجهز به نورپردازی RGB و دو بلندگوی ۲ وات مجهز به فناوری Nahimic 3 از سایر قابلیت‌های لپ‌تاپ دلتا ۱۵ محسوب می‌شوند.

آلفا ۱۵ به جای استفاده از کارت گرافیک رادئون RX 6700M به RX 6600M مجهز شده است و نمایشگر آن نیز تنها تا ۱۴۴ هرتز را پشتیبانی می‌کند. سایر قابلیت‌های آن مانند دلتا ۱۵ است. در نهایت براوو ۱۵ از کارت گرافیک رادئون RX 5500 بهره می‌گیرد و تنها یک درگاه NVMe M.2 برای قرارگیری حافظه SSD دارد. همچنین باتری آن از سه سلول استفاده می‌کند و تنها نور قرمز برای صفحه کلید در نظر گرفته شده است.

براوو ۱۵ با برچسب ۸۹۹ دلار از هم اکنون در دسترس خریداران قرار گرفته است درحالی که علاقه‌مندان به دلتا ۱۵ باید تا پایان ماه میلادی جاری صبر کنند. در نهایت آلفا ۱۵ نیز از ماه آینده میلادی به بازار عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی