ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

مایکروسافت ویندوز ۳۶۵ را برای استفاده از سیستم‌عامل در فضای ابری معرفی کرد

مایکروسافت به تازگی از سرویس ویندوز ۳۶۵ برای استفاده از سیستم‌عامل خود در فضای ابری، رونمایی کرده است. کسب و کارها می‌تواند ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۱۱ را به صورت مستقیم از سرورهای مایکروسافت استریم ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

مایکروسافت به تازگی از سرویس ویندوز ۳۶۵ برای استفاده از سیستم‌عامل خود در فضای ابری، رونمایی کرده است. کسب و کارها می‌تواند ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۱۱ را به صورت مستقیم از سرورهای مایکروسافت استریم کنند تا دیگر نیازی به اجرای آن روی دستگاه خود نداشته باشند.

اگرچه مجازی‌سازی و دسترسی از راه دور از سال‌ها پیش برای کاربران ویندوز فراهم شده است، اما مایکروسافت اعتقاد دارد که سرویس ویندوز ۳۶۵ گزینه بهتری برای کسب و کارها به شمار می‌رود که قصد دارند به صورت ترکیبی از کارمندان خود به صورت دورکاری یا دفتری استفاده کنند. کاربران برای دسترسی به سیستم‌عامل مایکروسافت از طریق سرویس ویندوز ۳۶۵ تنها به یکی از مرورگرهای مدرن نیاز دارند یا می‌توانند از اپلیکیشن Remote Desktop مایکروسافت بهره ببرند. در چنین حالتی هیچ محدودیتی برای استفاده از ویندوز در دستگاه‌های مختلف وجود ندارد و دارندگان مک، لینوکس، آیپد و تبلت‌های اندرویدی به راحتی می‌توانند تجربه‌ای کامل در اختیار داشته باشند.

به دلیل اجرای سیستم‌عامل در فضای ابری، کاربران پس از هربار ورود به محیط ویندوز می‌توانند تمامی برنامه‌ها را به شکل قبلی مشاهده کنند و هیچ نیازی به اجرای دوباره آن‌ها وجود ندارد. سرویس ویندوز ۳۶۵ از ۱۱ مرداد و تنها برای کسب و کارها عرضه می‌شود. روش پرداخت حق اشتراک آن نیز به ازای هر کاربر خواهد بود. مایکروسافت از ارائه جزئیات بیشتر پیرامون قیمت‌گذاری و محدودیت‌های محصول جدید خود خودداری کرده است و باید تا زمان عرضه رسمی صبر کنیم. به نظر می‌رسد که ویندوز ۳۶۵ نه تنها پتانسیل استفاده در کسب و کارهای کوچک را دارد بلکه می‌توانند ابزار مفیدی برای سازمان‌های بزرگ باشد.

دو نسخه متفاوت با نام‌های Business و Enterprise از ویندوز ۳۶۵ در اختیار خریداران قرار خواهد داشت که هردو براساس پلتفرم Azure Virtual Desktop توسعه یافته‌اند. پیکربندی پایه برای ویندوز ابری شامل پردازنده تکی، ۲ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی می‌شود. سخت‌افزار گفته شده تا هشت پردازنده، ۳۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء خواهد بود. مایکروسافت اقدام به ارائه ۱۲ پیکربندی مختلف کرده است و کسب و کارها می‌توانند اقدام به افزایش قدرت پردازشی برای رفع نیازهای خود کنند.

از نظر فنی قابلیت ویندوز ۳۶۵ چندان تفاوتی برای گزینه‌های مشابه مجازی‌سازی در دسترس سازمان‌ها ندارد. مایکروسافت در گذشته قابلیت مشابهی را تحت خدمات Azure Virtual Desktop عرضه کرده است و سرویس Citrix نیز برای سال‌های طولانی اقدام به عرضه ویندوز تحت بستر فضای ابری می‌کند. با این حال به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد نحوه مدیریت، استریم و استفاده مجازی از ویندوز را آسان‌تر از گذشته کند. کسب و کارها می‌توانند تنها در چند دقیقه اقدام به خریداری سخت‌افزار اختصاصی و تعریف کارمندان خود به عنوان کاربر در ویندوز ۳۶۵ کنند. همچنین کاربران نیازی به استفاده از برنامه‌های تغییر آی‌پی و نگرانی از آسیب‌های امنیتی نخواهند داشت. 

مایکروسافت سال‌های طولانی برای توسعه ویندوز ۳۶۵ و قابلیت‌های مرتبط با آن وقت صرف کرده است؛ ولی به نظر می‌رسد که همه‌گیری کرونا موجب شده است تا با سرعت بیشتری روی این پروژه کار کند. همچنین به صورت کلی تمرکز ویژه‌ای روی ابزارهای مرتبط با دورکاری داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به سرویس Teams اشاره کرد که از نظر مایکروسافت می‌تواند آینده نشست‌های کاری مجازی را رقم بزند. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی