ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معاونت امور جوانان: سایت‌های همسریابی در صورتی موفق خواهند بود که ارتباط کاربرانشان رصد شود

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به راه‌اندازی پلتفرم همسریابی «همدم» که به تازگی از آن رونمایی شده است اعلام کرد پیدا کردن زوج، مشکل اساسی در امر ازدواج نیست بلکه پیوند ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۶:۳۲

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به راه‌اندازی پلتفرم همسریابی «همدم» که به تازگی از آن رونمایی شده است اعلام کرد پیدا کردن زوج، مشکل اساسی در امر ازدواج نیست بلکه پیوند و شکل گیری ازدواج از جمله مشکلات آنها ااست. او اذعان داشته که چندان موافق رواج این سایت‌ها نیستند چرا که یافتن زوج مناسب جزو مشکلات اساسی و اولویت‌دار حوزه ازدواج نیست.او همچنین معتقد است تنها در صورتی که تمامی ارتباطات سایت‌های همسریابی رصد شوند به موفقیت می‌رسند.

«محمد مهدی تندگویان» در گفتگو با ایسنا اعلام کرده در کشور آمار متقاضیان ازدواج بالایی وجود ندارد که مشکل آنها عدم یافتن زوج مناسب باشد بلکه مشکل اصلی ریشه در شکل‌گیری پروسه یک ازدواج است: «امروزه پروسه یک ازدواج ممکن است سه تا چهار سال طول بکشد. نباید ورود به زندگی انقدر طولانی شود.» وی معتقد است که در صورتی پلتفرم‌های آنلاین در حوزه همسریابی موفق عمل خواهند کرد که تمامی ارتباطات درون آنها به صورت آنلاین رصد شده تا اینگونه از ازدواج‌های موقت و دوستی‌های سطحی جلوگیری و ارتباطات به ازدواج‌های پایدار ختم شوند.

چندان موافق راه‌اندازی سایت‌های همسریابی نیستیم

او در این مصاحبه اعلام کرده که چندان موافق راه‌اندازی سایت‌های همسریابی نیست و دلایل خود را چنین بیان کرده است: «دلایلی که ما خیلی با چنین سایت هایی موافق نیستیم، بحث نظارت جدی و حضور یک دستگاه نظارتی برخط و آنلاین روی این سایت‌ها برای رصد و شناسایی متخلفین است. اگر این مسائل در این سامانه لحاظ شود امیدوارم تخلفاتی شکل نگیرد و ما پس از مدتی باید پایش کنیم و ببینیم که تا چه میزان این سامانه منجر به ازدواج شده و تا چه میزان ازدواج‌های انجام شده توسط آن پایدار بوده است. بنابراین الان نمی‌توان نسبت به آن نظری داد.»

او تاکید کرده که مجوز دادن به این سامانه‌ها یک بحث مفصل است و نظارت آنلاین روی آن یک بحث دیگر. به گفته تندگویان نمی‌توان هر نهادی دست به این کار بزند مگر آنکه از طرقی نظیر امکان رصد مستقیم نهاد متولی، راستی آزمایی مراجعین انجام شود و پلیس فتا نیز نظارتی قوی در جریان داشته باشد.

در پلتفرم‌های غیرقانونی همسریابی افراد متاهل خود را جای مجرد جا می‌زنند

پلتفرم همسریابی همدم

تندگویان می‌گوید وجود پلتفرم‌های همسریابی در ایران شاید بتواند موانع را برای حضور خانواده در فرایند ازدواج بردارد و رضایت جوانان را بیشتر به همراه داشته باشد چرا که بیشتر جوانان می‌خواهند تصمیم گیری نهایی با خودشان باشد: «البته در مورد این پلتفرم‌ها نمی‌توان به طور قطعی نظر دارد و آنها را رد یا تایید کرد. باید به آنها زمان داد و دید مدل ساختار و نظارت‌شان چگونه خواهد بود و رسیدگی به تخلفات و رصد آنلاین نیز در دستور کارشان باشد.» تندگویان تاکید کرده که سایت‌های غیرقانونی همسریابی در ایران تاکنون خروجی مثبتی نداشته‌اند و زندگی‌های بسیاری در آنها فروپاشی شده به طوری که بسیاری از متاهل‌ها به این سایت‌ها مراجعه می‌کنند و خودشان را جای مجرد جا می‌زنند.»

مراکز مشاوره تخصصی ازدواج در کشور یک سایت واحد همسریابی تاسیس کنند

تندگویان باور دارد که مراکز مشاوره تخصصی ازدواج رسمی در کشور منابع معتبرتری برای یافتن همسر هستند. او می‌گوید آنها پیشنهاد دادند تا ظرفیت این دفاتر در یک سایت واحد به مردم ارائه شود و یک سایت جامع در این باره داشت: «این پیشنهاد به کمیته تخصصی موضوع ذیل شورای اجتماعی کشور داده شده است تا جوانان به جای آشنایی در فضای مجازی به صورت حضوری و در دفاتر مشاوره با یکدیگر آشنا شوند و تنها بستر آشنایی اولیه آنلاین باشد.»

روز ۲۱ تیرماه امسال اپلیکیشن همسریابی «همدم» توسط موسسه تبیان راه‌اندازی شد. مشاور پروژه اپلیکیشن «همدم» در مراسم رونمایی از این پروژه از وجود ۷۰۰ سایت غیرقانونی همسریابی در کشور خبر داد.  ثبت نام و انتخاب گزینه ازدواج در همدم رایگان است اما مشاوره‌ها و آزمون‌هایی که آنها برای جوانان در نظر دارند هزینه‌های مجزایی دارد که مدل درآمدزایی این اپلیکیشن را تعریف می‌کند. شایان ذکر است در سال‌های گذشته برخی نهادهای خصوصی در ایران اقدام به راه‌اندازی سایت‌های همسریابی کرده‌ بودند که فعالیت آنها جنجال‌برانگیز شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • herogame
    herogame | ۲۶ تیر ۱۴۰۰

    اخه کدوم احمقی میاد تو سایت همسر یابی شما دنبال یار زندگیش بگرده اخه حماقت تا چه حد

  • itookan
    itookan | ۲۶ تیر ۱۴۰۰

    خیلی دلغکید خداییش. به جای رسیدگی به ریشه مشکلات فقط پوسته عوض میکنید.

مطالب پیشنهادی