ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چه کسانی جف بزوس را در اولین ماموریت سرنشین‌دار بلو اوریجین همراهی می‌کنند؟

بلو اوریجین همه همراهان جف بزوس در اولین پرواز سرنشین‌دار این شرکت را معرفی کرده است. علاوه بر بزوس و برادرش، یک خلبان ۸۲ ساله و یک جوان ۱۸ ساله هم در این پرواز حضور ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | ۲۱:۴۵

بلو اوریجین همه همراهان جف بزوس در اولین پرواز سرنشین‌دار این شرکت را معرفی کرده است. علاوه بر بزوس و برادرش، یک خلبان ۸۲ ساله و یک جوان ۱۸ ساله هم در این پرواز حضور خواهند داشت تا برای نخستین بار با کپسول نیو شپرد به بالاتر از مرز فضا بروند.

جف بزوس حدود یک ماه پیش با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که در اولین ماموریت سرنشین‌دار بلو اوریجین به همراه برادرش به نام «مارک بزوس» راهی فضا می‌شود. ولی او در این سفر با «والی فانک» ۸۲ ساله و «اولیور دیمن» ۱۸ ساله نیز همراه خواهد شد.

مارک بزوس برادر کوچک‌تر و صمیمی‌ترین دوست جف بزوس است. او پیش‌تر به‌عنوان رئیس بازاریابی و آتش‌نشان افتخاری فعالیت کرده و از سرمایه‌گذاران ابتدایی آمازون به حساب می‌آید. موسس بلو اوریجین او را به عنوان بامزه‌ترین آدم زندگی خود معرفی کرده و می‌گوید وقتی همراه مارک است، دائما می‌خندد.

بزوس چندی قبل اعلام کرد که والی فانک مهمان افتخاری پرواز آن‌ها خواهد بود. او در سال ۱۹۶۱ به ماموریت فضایی «عطارد ۱۳» ملحق شد که تماما از زنان تشکیل شده بود، ولی این پروژه بعدا لغو گردید و فانک نتوانست به فضا برود. او می‌گوید تاکنون به بیش از ۳۰۰۰ نفر پرواز کردن یاد داده است. فانک با حضور در این ماموریت رکورد مسن‌ترین مسافر فضا را خواهد شکست.

آخرین مسافر این پرواز که دیرتر از همه معرفی شد، در واقع جایگزینی برای برنده مزایده فروش صندلی بلو شپرد است که با پیشنهاد ۲۸ میلیون دلاری در این مزایده برنده شد اما به خاطر تداخل زمانی سفر خود را به یکی از ماموریت‌های آتی بلو اوریجین منتقل کرد. بلو اوریجین به جای او فردی هلندی به نام «جوز دیمن» را برگزید که او هم در این مزایده شرکت کرده و موفق شده بود یک صندلی در دومین پرواز این شرکت را به دست آورد. او در نهایت صندلی خود را به پسر ۱۸ ساله‌اش داد تا «اولیور دیمن» به جوان‌ترین مسافر فضا تبدیل شود.

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، این چهار نفر سه‌شنبه همین هفته ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران از سکوی پرتاب بلو اوریجین در منطقه وست تگزاس از زمین جدا می‌شوند. بزوس و همراهانش به مدت ۳ دقیقه بالاتر از خط کارمان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری زمین باقی می‌مانند تا حالت بی‌وزنی را تجربه کنند. سپس کپسول نیو شپرد ارتفاع خود را کم می‌کند و با سه چتر نجات به‌آرامی در صحرای تگزاس فرود می‌آید. نیو شپرد تاکنون ۱۵ باز پرواز کرده ولی هرگز سرنشین نداشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی