ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

AMD روی پردازنده‌های پایین‌رده جدید رایزن و اتلون با معماری Zen 2 کار می‌کند

ظاهرا AMD مشغول آماده‌سازی پردازنده‌های اقتصادی و پایین‌‌رده جدید رایزن و اتلون با معماری Zen 2 است. این سه پردازنده که در سری محصولات رایزن/اتلون ۴۰۰۰ قرار می‌گیرند، پلتفرم دسکتاپ را هدف قرار می‌دهند. طبق ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

ظاهرا AMD مشغول آماده‌سازی پردازنده‌های اقتصادی و پایین‌‌رده جدید رایزن و اتلون با معماری Zen 2 است. این سه پردازنده که در سری محصولات رایزن/اتلون ۴۰۰۰ قرار می‌گیرند، پلتفرم دسکتاپ را هدف قرار می‌دهند.

طبق اطلاعات جدید، این سه پردازنده دسکتاپ با نام‌های AMD رایزن ۵ ۴۵۰۰، رایزن ۳ ۴۱۰۰ و اتلون گلد 4100GE در حال توسعه هستند. این محصولات بخشی از خانواده قدیمی‌تر پردازنده‌های AMD به حساب می‌آیند. از آنجایی که در سری رایزن ۵۰۰۰ با پردازنده پایین‌رده‌ای روبه‌رو نیستیم، احتمالا پردازنده‌های جدید با معماری ارتقایافته Zen 2 چنین نقشی را در بازار برعهده می‌گیرند.

پردازنده رایزن ۵ ۴۵۰۰ جایگزین رایزن ۵ ۳۵۰۰ خواهد شد و از ۶ هسته، ۶ رشته و ۱۹ مگابایت حافظه کش بهره می‌برد. فرکانس رایزن ۵ ۳۵۰۰ در محدوده ۳.۶ تا ۴.۱ گیگاهرتز قرار دارد، بنابراین انتظار داریم پردازنده جایگزینش کمی فرکانس بالاتری داشته باشد. با این وجود، توان طراحی حرارتی‌اش همچنان ۶۵ وات باقی می‌ماند.

پردازنده‌های AMD

رایزن ۳ ۴۱۰۰ به عنوان جایگزین رایزن ۳ ۳۱۰۰ از راه می‌رسد و ۴ هسته به همراه ۸ رشته خواهد داشت. حافظه کش این پردازنده برابر ۱۸ مگابایت خواهد بود. پردازنده رایزن ۳ ۳۱۰۰ فرکانسی در محدوده ۳.۶ تا ۳.۹ گیگاهرتز دارد که نسل جدیدش هم احتمالا چنین فرکانس‌هایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. توان طراحی حرارتی این پردازنده ۶۵ وات خواهد بود.

در نهایت با پردازنده اتلون گلد 4100GE روبه‌رو هستیم که جایگزین اتلون گلد 3150GE به حساب می‌آید. AMD این پردازنده‌اش را به ۴ هسته، 4 رشته و ۶ مگابایت کش مجهز می‌شود. با توجه به پسوند GE، شاهد استفاده از گرافیک مجتمع وگا در آن خواهیم بود که حداکثر فرکانس ۴.۰ گیگاهرتز خواهد داشت. توان طراحی حرارتی آن به ۳۵ وات می‌رسد.

در حال حاضر اطلاعاتی درباره قیمت این پردازنده‌ها منتشر نشده، اما انتظار می‌رود محصولات سری رایزن با قیمتی کمتر از ۱۵۰ دلار و اتلون گلد جدید هم با قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار روانه بازار شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی