ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمبود نیروی متخصص خدمات ابری آمازون، مایکروسافت و گوگل را تهدید می‌کند

گزارشی تازه می‌گوید خدمات ابری آمازون، مایکروسافت و گوگل تحت تهدید کمبود نیروی کار با استعداد قرار گرفته و این قضیه بر اثر نیاز روزافزون بازار به خدمات ابری در دوران همه‌گیری کرونا بیش از ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | ۲۲:۴۵

گزارشی تازه می‌گوید خدمات ابری آمازون، مایکروسافت و گوگل تحت تهدید کمبود نیروی کار با استعداد قرار گرفته و این قضیه بر اثر نیاز روزافزون بازار به خدمات ابری در دوران همه‌گیری کرونا بیش از هر زمان دیگری نمود پیدا کرده. برخی باور دارند که جنگی بر سر جذب استعدادها از همین حالا آغاز شده است.

شرکت UBS در گزارش جدیدی می‌گوید پاشنه آشیل شرکت‌های بزرگی مثل آمازون، مایکروسافت و گوگل که در دوران همه‌گیری رشد قابل توجهی را تجربه کردند، کمبود استعداد است. به گفته تحلیلگران UBS که با ۱۵ مورد از مشتریان تجاری این سه غول فناوری گفتگو داشته‌اند، شرکت‌ها در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ برای اولین بار شاهد فقدان جدی نیرو در حوزه IT بوده‌اند. تحلیلگران UBS می‌گویند شرایط حاضر هنوز بحرانی نشده، اما باید آن را به شکل دقیق زیر نظر قرار داد.

همه شرکت‌های بزرگ برای کمک به مهاجرت مشتریان به سمت خدمات ابری از نیروهای کمکی استفاده می‌کنند. با توجه به گرایش گسترده به استفاده از خدمات ابری در دوره همه‌گیری، نیاز به نیروی مستعد و کاردان هم افزایش یافت. حالا UBS هشدار داده که این شرایط می‌تواند گریبان‌گیر غول‌های حوزه خدمات ابری شود و جلوی رشد آن‌ها را بگیرد.

یکی از تحلیلگران UBS می‌گوید: «ریسک آشکار برای AWS، مایکروسافت آژور و گوگل کلاود این است که مشتریان‌شان به خاطر کمبود نیروی متخصص نتوانند برنامه‌های خود را برای مهاجرت به خدمات ابری اجرا کنند.» برخی مشتریان خدمات ابری به UBS گفته‌اند که همین حالا هم شاهد تاخیرهای چند ماهه در اجرای پروژه‌های خود بوده‌اند.

معاون شرکت تحقیقاتی «گارتنر» قبلا در مصاحبه‌ای گفته بود که خود مشتریان خدمات ابری هم با مشکل کمبود نیروی متخصص در این زمینه روبرو هستند و بیش از ۴۰ درصدشان در این حوزه به دنبال کمک شخص ثالث‌ هستند. یکی از طرف‌هایی که UBS با آن‌ها مصاحبه کرده می‌گوید: «جنگ بر سر جذب استعدادها میان فعالان حوزه زیرساخت‌های ابری دیوانه‌وار است و هیچ کدام نمی‌توانند با سرعت کافی نیروهای مورد نیاز خود را جذب کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی