ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نشت اطلاعات کلاب هاوس: ۳.۸ میلیارد شماره تلفن در دارک‌نت به فروش گذاشته شد

کلاب هاوس در ماه‌های گذشته محبوبیت چشمگیری میان کاربران داشته و اخیرا هم دیگر نیازی به دعوتنامه ندارد. اما حالا یک محقق امنیتی اعلام کرده که دیتابیس کامل شماره تلفن‌های کلاب هاوس هک شده و ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

کلاب هاوس در ماه‌های گذشته محبوبیت چشمگیری میان کاربران داشته و اخیرا هم دیگر نیازی به دعوتنامه ندارد. اما حالا یک محقق امنیتی اعلام کرده که دیتابیس کامل شماره تلفن‌های کلاب هاوس هک شده و ۳.۸ میلیارد شماره در دارک‌نت به فروش می‌رسد.

به تازگی یک محقق امنیتی به نام «مارک روف» در حساب توییترش با انتشار یک اسکرین‌شات از انجمنی در دارک‌نت ادعا کرده که دیتابیس کامل شماره تلفن‌های کلاب هاوس در دارک‌نت به فروش گذاشته شده است.

در این اطلاعات تنها شماره تلفن به چشم می‌خورد و خبری از اطلاعات دیگر مانند نام افراد نیست. در کنار کاربران کلاب هاوس، شماره تلفن مخاطبین آن‌ها که با برنامه همگام شده‌اند هم لو رفته‌اند. بنابراین اگر کاربری عضو این شبکه اجتماعی صوتی هم نباشد، احتمالا شماره تلفنش در دارک‌نت به فروش گذاشته شده است.

کلاب هاوس دارک‌نت

طبق اسکرین‌شات فروم دارک‌نت، فروشنده ادعا کرده که کلاب هاوس به دفترچه تلفن تمام کاربران وصل می‌شود و هر زمانی که شماره جدیدی به لیست مخاطبین اضافه می‌کنید، این شماره بطور خودکار به دیتابیس مخفیانه کلاب هاوس اضافه می‌شود. بنابراین طبق ادعای فروشنده، ۳.۸ میلیارد شماره تلفن مربوط به کاربران کلاب هاوس و لیست مخاطبین آن‌ها می‌شود.

با وجود اینکه فروشنده به دیتابیس مخفیانه اشاره کرده و می‌خواهد میلیاردها شماره را به فروش برساند، در اطلاعات خبری از نام، عکس یا جزئیات دیگری نیست. بنابراین به گفته برخی کارشناسان می‌توان به راحتی چنین لیستی را تولید کرد و ادعای نشت اطلاعات شاید جعلی باشد. البته فروشنده اعلام کرده که برای اثبات ادعایش حاضر است شماره تلفن ۸۳ میلیون نفر را بطور رایگان در اختیار افراد قرار دهد.

در حال حاضر کلاب هاوس واکنشی نسبت به این نشت اطلاعات نشان نداده و نمی‌توان ادعای مارک روف و همچنین فروشنده میلیاردها شماره را تایید کرد. البته این اولین باری نیست که شاهد انتشار اخبار درباره افشای اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی صوتی هستیم.

چندین ماه پیش هکرها مدعی افشای رایگان اطلاعات ۱.۳ میلیون کاربر کلاب هاوس شدند که البته مشخص شد این داده‌ها، اطلاعات عمومی پروفایل کاربران است. علاوه بر این، مدیرعامل کلاب هاوس هم چنین موضوعی را تکذیب و هرگونه هک را رد کرد. بنابراین باید منتظر واکنش این شبکه اجتماعی بمانیم تا ببینیم چه اظهارنظری درباره ادعای اخیر می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sackboy
    sackboy | ۴ مرداد ۱۴۰۰

    مسخره کردین ما رو؟!! شماره تلفن خالی بدون هیچ اطلاعات اضافه ای به چه درد می‌خوره؟!!
    اگر طرف ۳.۸ میلیارد عدد رندوم هم وارد می‌کرد، به صورت رایگان همین اطلاعات رو بدست میآورد!!

مطالب پیشنهادی