ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی XCOM Legends؛ ارتش زمین در برابر بیگانه‌ها

در حالی که هیچ‌کس انتظار این اتفاق را نداشت، شایعات به واقعیت تبدیل شدند و بازی XCOM Legends بالاخره برای پلتفرم موبایل منتشر شد. هر چند که این بازی فعلا در مرحله‌ی دسترسی زودرس (Early ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۴ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

در حالی که هیچ‌کس انتظار این اتفاق را نداشت، شایعات به واقعیت تبدیل شدند و بازی XCOM Legends بالاخره برای پلتفرم موبایل منتشر شد. هر چند که این بازی فعلا در مرحله‌ی دسترسی زودرس (Early Access)  قرار دارد و فقط برای برخی کشورها منتشر شده اما کمپانی 2K با همین انتشار محدود هم حسابی سر و صدا به پا کرده است.

در نگاه اول به نظر می‌رسد که گیم‌پلی بازی XCOM Legends نمونه‌ی ساده شده و موبایلی XCOM 2 باشد اما تفاوت‌هایی وجود دارند که این فرض را باطل می‌کنند. بازی XCOM Legends یک عنوان نقش آفرینی نوبتی است و به نوعی اسپین آفی از سری XCOM است که کاراکترهای این سری را در آن خواهید دید.

داستان بازی هم تم مشابهی دارد و زمانی به وقوع می‌پیوندد که بیست سال از اشغال کره‌ی زمین توسط فضایی‌ها گذشته است و شما باید با بقیه‌ی قهرمان‌ها متحد شوید تا کره‌ی زمین را نجات بدهید. کلیت داستان بازی جدید نیست، خصوصا اگر سری بازی‌های XCOM را تجربه کرده‌باشید اما جزئیات متفاوت هستند.

در همین میان شما دستگاهی پیدا می‌کنید که ساخته‌ی دست فضایی‌ها است و Archway نام دارد. این دستگاه در ازای دریافت یک نوع اعتبار به خصوص به شما اجازه می‌دهد تا قهرمان‌های مختلف و آیتم‌ها به خصوصی را به دست بیاورید. بنابراین می‌توان گفت که پای یک سیستم گاچا در میان است.

گیم‌پلی بازی عمدتا به دو بخش تقسیم می‌شود؛ بخش Campaign که در آن باید در مقابل دشمنانی که دسته دسته سر راهتان قرار می‌گیرند بایستید و با آن‌ها بجنگید و بخش PvP که در آن پنج کاراکتر منتخب شما در برابر تیم پنج‌نفره‌ی دیگر رقابت می‌کنند و شما نتایج خود را با یک بازیکن دیگر مقایسه می‌کنید.

داستان بازی توسط پیشرفت در مود Campaign روایت می‌شود بنابراین اگر طرفدار بخش روایی بازی هستید باید به سراغ این بخش بروید. غیر از این دو بخش، هر چه در بازی جلوتر بروید مودهای بیشتری در دسترس قرار می‌گیرند و حتی می‌توانید با بازیکنان دیگر متحد شوید و در برابر دشمنان قد علم کنید.

درست است که بازی امکان خرید درون برنامه‌ای دارد و حتی گیم‌پلی هم کمی به سمت خرید آیتم‌ها متمایل است اما با وجود سیستم پرداخت نامتعادل بازی هنوز هم استراتژی دست بالا را دارد. شناختن توانایی‌های خاص هر یک از کاراکترها و استفاده از کاراکترها و آیتم‌ها با یک استراتژی درست می‌تواند بدون پرداخت پول هم کارساز باشد.

جلوه‌ی بصری بازی هم از نظر کیفیت و هم از نظر طراحی قابل قبول هستند و در قامت یک بازی موبایلی تجربه‌ی خوبی را برای بازیکنان فراهم می‌کنند. تنوع کاراکترهای بازی هم با اضافه شدن کاراکترهای جدید به قهرمان‌های نام‌آشنای‌ دنیای XCOM حفظ شده است و درباره‌ی سلاح‌ها هم با تنوع قابل قبولی روبرو هستید.

بازی فعلا برای فیلیپین و مالزی در دسترس است بنابراین برای دانلود بازی از گوگل پلی به ابزار تغییر آی پی نیاز دارید. در کل می‌توان گفت بازی XCOM Legends یک عنوان سرگرم کننده است و ارزش تجربه کردن را دارد. بازی هنوز در مرحله‌ی انتشار زودرس است و ممکن است پس از عرضه‌ی جهانی تغییراتی در بازی رخ بدهد.

XCOM Legends

XCOM Legends

سازنده: Iridium Starfish قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 90 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی