ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: با طرح صیانت ۱۰ میلیون شغل ایجاد می‌شود

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفتگوی خبری اخیر خود اعلام کرده اجرای طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی ۱۰ میلیون اشتغال پایدار در فضای مجازی ایجاد خواهد کرد. این ادعا در حالی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۵

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفتگوی خبری اخیر خود اعلام کرده اجرای طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی ۱۰ میلیون اشتغال پایدار در فضای مجازی ایجاد خواهد کرد. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که تا امروز بیش از ۸۷۰ هزار نفر در کارزار مخالفت با این طرح شرکت کردند و ده‌ها کسب و کار آنلاین برتر ایرانی خواستار توقف این طرح شده‌اند.

نصرالله پژمان‌فر نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و طراح طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار تاکید کرده در صورت اجرای این طرح ۱۰ میلیون اشتغال امن و پایدار ایجاد خواهد شد. نماینده مردم مشهد اعلام داشته که «۱۰۰ هزار شغل کنونی در فضای مجازی که امروزه وجود دارد پایدار نیست و این شغل‌ها با طرح صیانت به صورت پایدار و ثابت درخواهد آمد.» از آنسو نباید فراموش کرد بسیاری از صاحبان بزرگ کسب و کارهای اینترنتی باور دارند که سالها تلاش و کوشش آنها با اجرای طرح مجلس نابود خواهد شد.

پژمانفر همچنین در این گفتگو اعلام داشته که «در صورت اجرای طرح صیانت کیفیت خدمات اینترنت افزایش خواهد یافت.» این موضوع نیز در حالی مطرح می‌شود که برخی از افراد منتقد به این طرح از جمله وزیر ارتباطات باور دارند که اجرای طرح مجلس منجر به  گران شدن اینترنت در کشور خواهد شد. پژمانفر همچنین گفته که « در حال حاضر مشکلات زیادی به خاطر ناامنی در فضای مجازی وجود دارد. هکرها صفحات شخصی مردم را هک می‌کنند و کلاهبرداران در فضای مجازی جولان می‌دهند.» کارشناسان نیز بر این باور هستند که مقابله با این موارد می‌تواند در قالب رگولاتوری صورت بگیرد و البته مساله صیانت از داده‌ها نیز طرحی است که مدتها پیش توسط دولت ارائه شده و همچنان راه به جایی نبرده است.

پژمانفر با اعلام اینکه با شناسایی هویت افراد در فضای مجازی می‌تواند به پرونده‌های قضایی جرائم رایانه‌ای بهتر رسیدگی کرد اعلام کرده که «با طرح صیانت هویت افراد علنی خواهد شد و جرم‌های فضای مجازی کاهش پیدا خواهد کرد.»  این مساله نیز در حالی مطرح می‌شود که از نظر بسیاری از نهادهای جهانی مانند دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل و کارشناسان، ناشناس ماندن در اینترنت حقی جهانی و تامین کننده آزادی بیان و اندیشه است. این مساله البته در بین کارشناسان در مورد پلتفرم‌هایی که در آنها مراوده تجاری صورت می‌گیرد صدق نمی‌کند. در مورد احراز هویت در کشور نیز بارها طرح‌های متفاوتی برای تحقق احراز هویت آنلاین ارائه شده که بسیاری از آنها به مرحله اجرایی در نیامده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • mehdivafania
    mehdivafania | ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

    خیلی ببخشید این اشتباه گفت من اصلاح می کنم 10 میلیون شغل نابود میشود 😂 😂

  • Meysam
    Meysam | ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

    اینا کمر به گرفتن آزادی بیان و رسانه از مردم بستن و حقوق پایه ای مردم رو نقض میکنن نفرت عظیم ملت شده نتیجه این افکارشون
    با این طرح عملا مثل کره شمالی حکومت در مقابل مردم قرار میگیره و همه چیز فقط با زور حل میشه

  • realtime
    realtime | ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

    چقدر ترسناکه اینترنت برای اینا.

  • haashmo
    haashmo | ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

    از همون خدایی که می پرستی واست درخواست شفای عاجل می کنم.

  • javad sepehr
    javad sepehr | ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

    به امید آزادی و دموکراسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی