ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موافقان طرح صیانت
تکنولوژی

نماینده مجلس: بسیاری از موافقان طرح صیانت در توییتر و تلگرام حساب کاربری دارند

نماینده مردم چابهار در مجلس ضمن انتقاد از ارجاع طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی به کمیسیون‌های تخصصی، این موضوع را خلاف دغدغه شفافیت آراء نمایندگان مجلس دانسته و گفته بسیاری از موافقان ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۵

نماینده مردم چابهار در مجلس ضمن انتقاد از ارجاع طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی به کمیسیون‌های تخصصی، این موضوع را خلاف دغدغه شفافیت آراء نمایندگان مجلس دانسته و گفته بسیاری از موافقان این طرح، با فیلترشکن در توییتر و تلگرام فعالیت می‌کنند و این دوگانگی‌ها باعث نگرانی مردم می‌شود.

«معین‌الدین سعیدی» در گفت‌وگو با ایسنا درباره طرح موسوم به صیانت مجلس گفت: «مجلسی که دغدغه شفافیت آراء به صورت جدی در آن مطرح بوده است، نباید چنین طرح مهمی را پشت درهای بسته کمیسیون‌ها بررسی کند. این مسئله یک اشکال بزرگی است که به اتفاق اخیر وارد است.»

سعیدی اگر چه این طرح را یک ضرورت کلی می‌داند، اما با شکل فعلی آن مخالف است: «چه دوستان بپذیرند و چه نپذیرند، این طرح محدودیت‌هایی برای پلتفرم‌های خارجی در کشور ایجاد خواهد کرد. همکاران ما انتظار دارند پلتفرم‌ها خودشان را با قوانین ما سازگار کنند یا در ایران دفتر رسمی تأسیس کنند، که این موضوع با واقعیت‌های جامعه ما زمین تا آسمان فاصله دارد ما در شرایط تحریمی هستیم و امکان فعالیت رسمی پلتفرم‌ها در ایران وجود ندارد.»

موافقان طرح صیانت

سعیدی با اشاره به وابستگی کسب و کارهای مجازی به پلتفرم‌های خارجی هم گفت: «هزاران انسانی که از طریق این پلتفرم‌ها معیشت خود را می‌گذرانند جدا نگران هستند. چرا باید چنین اتفاقی بیفتد؟ من برای کسانی که نگران تأثیر فضای مجازی بر فرهنگ و کودکان هستند، احترام قائلم اما مواجهه دوستان با این مسئله به گونه‌ای است که فردی بگوید از اتومبیل استفاده نکنیم چرا که ممکن است تصادف کنیم.»

نماینده مردم چابهار ضمن اشاره به تجربیات شکست‌خورده در ایجاد محدودیت برای فضای مجازی نیز گفت: «هم‌اکنون استفاده از ماهواره در کشور ما ایراد قانونی دارد اما کسی می‌تواند ادعا کند که حتی خود دنبال کنندگان محدود کردن ماهواره از این شبکه استفاده نمی‌کنند؟»

او ادامه داد: «بسیاری از پلتفرم‌های فضای مجازی در کشور ما فیلتر هستند و این در حالی است که بسیاری از همکارانم در مجلس که موافق طرح صیانت از حقوق کاربر بودند با استفاده از فیلترشکن در توییتر و تلگرام فعالیت می‌کنند. این دوگانگی‌ها مردم را نگران می‌کند. اگر هم قرار بر محدودیتی باشد، خود نمایندگان به عنوان واضعان قانون باید در صف مقدم عدم استفاده از پلتفرم خارجی باشند.»

طرح جنجالی مجلس هفته گذشته ششم مرداد ماه در صحن علنی به بررسی گذاشته شد و اکثریت نمایندگان، به اصل هشتاد و پنجی شدن این طرح که به معنای رسیدگی و اجرای آن در کمیسیون‌های غیرعلنی است رأی مثبت دادند. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Hooman Moezzi
    Hooman Moezzi | ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

    قانون برای مردم نه برای مجریان و وضع کنندگانش این قانون شماره یک تو ایران هست

  • Crab Nebula
    Crab Nebula | ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

    سیرک که میگن یعنی این

  • amirhosseinakhzari1390
    amirhosseinakhzari1390 | ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

    سلام فکر کنم برای خدشون هر طور که شده درست می کنن ولی برای ما نه

مطالب پیشنهادی