ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

چراغ سبز آئودی به یک کانسپت زیبا و خیره‌کننده؛ A6 E-Tron سال ۲۰۲۳ وارد بازار می‌شود

دوره اخیر نمایشگاه خودروی شانگهای میزبان یک کانسپت فوق‌العاده زیبا و جذاب از کمپانی آئودی بود. این کانسپت A6 E-Tron نام داشت و به واسطه طراحی خیره‌کننده خود بسیار مورد توجه قرار گرفت. در آن ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

دوره اخیر نمایشگاه خودروی شانگهای میزبان یک کانسپت فوق‌العاده زیبا و جذاب از کمپانی آئودی بود. این کانسپت A6 E-Tron نام داشت و به واسطه طراحی خیره‌کننده خود بسیار مورد توجه قرار گرفت. در آن مقطع آئودی در رابطه با احتمال عرضه نسخه خیابانی این مفهومی برقی حرفی به میان نیاورد، اما حالا پس از چند ماه بررسی بازخوردها، ارباب حلقه‌ها تصمیم خود را گرفته و قصد دارد نسخه خیابانی کانسپت A6 E-Tron را در سال 2023 وارد بازار کند.

منبع این خبر یکی از سخنگوهای آئودی است که اطلاعاتی را درباره نسخه تولیدی کانسپت A6 E-Tron در اختیار نشریه Roadshow گذاشته؛ این نشریه پیش‌بینی می‌کند مدل تولید انبوه سال آینده معرفی خواهد شد. انتظار می‌رود این مدل از نظر ابعاد و طراحی تا حد زیادی به کانسپت رونمایی شده در شانگهای وفادار باقی بماند. بد نیست بدانید کانسپت مذکور طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با 4,960، 1,960 و 1,440 میلیمتر داشت.

در زمان رونمایی از کانسپت A6 E-Tron، آئودی آن را خودرویی فراتر از یک تمرین طراحی توصیف کرده و از بکارگیری عناصر طراحی آن در مدل‌های آتی کمپانی خبر داده بود

مدل تولید انبوه A6 E-Tron بر مبنای پلتفرم PPE توسعه خواهد یافت. این پلتفرم با همکاری پورشه طراحی شده و در ساخت خودروهای برقی عمدتا سایز بزرگ و لوکس گروه فولکس واگن مورد استفاده قرار خواهد گرفت. کراس‌اوور Q6 E-Tron اولین مدل برقی مزین به نشان آئودی است که بر اساس این پلتفرم تولید خواهد شد.

اگر با مشخصات فنی A6 E-Tron آشنایی ندارید، باید بگوییم این مفهومی به پیشرانه دوموتوره با 469 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور مجهز است. این خودروی کانسپت انرژی خود را از پک باتری 100 کیلووات ساعتی دریافت می‌کند و با شارژ کامل و طبق استاندارد WLTP قادر است تا 700 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

آنطور که آئودی اعلام کرده نسخه تولید انبوه A6 E-Tron همانند مدل‌های بنزینی در چند تریم و با قوای محرکه متفاوت راهی بازار خواهد شد. این شرکت تاکید می‌کند در مدل‌های پایه مصرف کم و پیمایش حداکثری مورد توجه مهندسین قرار می‌گیرد. این برند لوکس افزوده مدل‌های پایه، به یک موتور برقی در قسمت عقب مجهز می‌شوند و خواهند توانست صفر تا صد را در زمانی کمتر از 7 ثانیه طی کنند.

در مقابل، تریم‌های قدرتمند و اسپرت بیشترین هیجان و قدرت ممکن را به رانندگان خود ارائه خواهند کرد و شتاب صفر تا صد آنها زیر چهار ثانیه خواهد بود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی