ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقامات ضدانحصار چین بررسی پرونده خرید ARM توسط انویدیا را به تعویق انداختند

مدت‌هاست خبر خرید ARM توسط انویدیا اعلام شده، اما هنوز چنین تصاحبی نهایی نشده و سازمان‌ها در کشورهای مختلف باید شرایط چنین قراردادی را بررسی کنند. حالا گفته می‌شود چین هنوز شروع به بررسی این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

مدت‌هاست خبر خرید ARM توسط انویدیا اعلام شده، اما هنوز چنین تصاحبی نهایی نشده و سازمان‌ها در کشورهای مختلف باید شرایط چنین قراردادی را بررسی کنند. حالا گفته می‌شود چین هنوز شروع به بررسی این پرونده نکرده است.

موانع زیادی برای خرید ARM توسط انویدیا وجود دارد، از فشار شرکت‌های مختلف گرفته تا رگولاتورها در کشورهای مختلف. برای مثال انویدیا نتوانست اطلاعات لازم را ماه گذشته میلادی در اختیار مقامات اتحادیه اروپا قرار دهد و فرصت بررسی این پرونده را از دست داد.

اما اروپا در این زمینه تنها نیست چرا که طبق گزارشی جدید و گفته منابع داخلی، مقامات ضدانحصار چین هم هنوز شروع به بررسی رسمی درخواست خرید ARM توسط انویدیا نکرده‌اند. بررسی این پرونده می‌تواند ۶ ماه طول بکشد و شامل ۳ مرحله شود. البته با توجه به ارزش قرارداد، شاید این زمان دو یا سه برابر هم شود.

انویدیا ARM

در حال حاضر علت چنین تاخیری از سوی رگولاتورهای چین مشخص نشده، اما به نظر می‌رسد یکی از دلایل این موضوع می‌تواند مربوط به مجوزهای هواوی و ZTE از ARM باشد. هواوی و ZTE مخالف چنین قراردادی هستند و معلوم نیست تا چه اندازه می‌توانند روی بررسی این پرونده تاثیر بگذارند.

یکی دیگر از پیچیدگی‌ها این پرونده، تلاش برای اخراج مدیر آرم در چین به نام «الن وو» است که البته وو نمی‌خواهد این شرکت را ترک کند.

با توجه به تمام این مسائل، انویدیا هنوز راه طولانی برای تصاحب ARM دارد و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها چین و اتحادیه اروپا به چنین قراردادی چراغ سبز نشان دهند، با این حال جلوگیری از انجام این معامله کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد.

انویدیا نزدیک به یکسال پیش خرید آرم از سافت بانک را تایید کرد. ارزش این قرارداد به ۴۰ میلیارد دلار می‌رسد و در نهایت منجر به افزایش چشمگیر قدرت انویدیا در بازار خواهد شد. انویدیا گفته تغییری در مدل کنونی کسب‌و‌کار ARM ایجاد نمی‌کند و در آینده هم به شرکت‌های مختلف مجوز داده خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی