ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لپ‌تاپ ایسوس ProArt StudioBook Pro 16 با پردازنده رایزن 9 5900HX رویت شد

ایسوس به‌زودی از لپ‌تاپ جدید ProArt StudioBook Pro 16 با پردازنده AMD رایزن و گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX رونمایی می‌کند. سری ProArt StudioBook تاکنون منحصر به پردازنده‌های اینتل بوده اما حالا ایسوس می‌خواهد پردازنده‌های AMD ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

ایسوس به‌زودی از لپ‌تاپ جدید ProArt StudioBook Pro 16 با پردازنده AMD رایزن و گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX رونمایی می‌کند. سری ProArt StudioBook تاکنون منحصر به پردازنده‌های اینتل بوده اما حالا ایسوس می‌خواهد پردازنده‌های AMD را هم به این خانواده بیاورد.

آمازون چین اخیرا اطلاعات لپ‌تاپی به نام ProArt StudioBook Pro 16 را منتشر کرده که از پردازنده AMD رایزن 9 5900HX با ۸ هسته، ۱۶ رشته، ۲۰ مگابایت حافظه کش و حداکثر فرکانس ۴.۶ گیگاهرتز استفاده می‌کند. توان طراحی گرمایی این پردازنده بین ۳۵ تا ۴۵ وات است و پسوند HX هم معمولا به پشتیبانی از اورکلاک معنا می‌شود، با این حال دقیقا نمی‌دانیم که ProArt StudioBook هم از این ویژگی پشتیبانی خواهد کرد یا نه.

لپ‌تاپ ایسوس از پردازنده گرافیکی انویدیا جی‌فورس RTX 3070 بهره خواهد گرفت که ۵۱۲۰ هسته به همراه ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 دارد. ProArt StudioBook H5600QR با یک نمایشگر ۱۶ اینچی اولد WQUXGA با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل دیده شده که این دستگاه را به اولین مدل ۱۶ اینچی ProArt تبدیل می‌کند. این نمایشگر با HDR سازگار است و نسبت تصویر آن ۱۶:۱۰ در نظر گرفته شده.

از دیگر ویژگی‌های ProArt StudioBook Pro 16 می‌توانیم به برخورداری از حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه DDR4 SODIMM و ۲ ترابایت حافظه NVMe PCIe 3.0 SSD اشاره کنیم. این لپ‌تاپ کیبوردی با نور پس‌زمینه خواهد داشت و انرژی خود را از یک باتری ۹۰ وات ساعتی تامین می‌کند. وزن دستگاه ۲.۰۵ کیلوگرم اعلام شده است.

پرو آرت استودیوبوک H5600QR باید درگاه‌های ورودی و خروجی متنوع و مناسبی از جمله تاندربولت ۳، کارت‌خوان SD، چند درگاه USB 3.2/3.1 و HDMI 2.0 داشته باشد. از قابلیت‌های ارتباط بی‌سیم هم می‌توانیم به بلوتوث v5 و وای‌فای اشاره کنیم. لپ‌تاپ ایسوس احتمالا با قیمتی در حدود ۳۰۰۰ دلار وارد بازار می‌شود. با این حال، قیمت‌گذاری دقیق هنوز انجام نشده و قیمت نهایی ممکن است با توجه به بازار مقصد متفاوت باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی