ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پرداخت غرامت ۱.۵ میلیون دلاری از سوی تسلا به برخی از مالکان مدل S

کمپانی تسلا با پرداخت غرامت 1.5 میلیون دلاری به شماری از مشتریان خود موافقت کرد. این غرامت به دلیل شکایت 1743 نفر از دارندگان مدل S پرداخت خواهد شد. شاکیان این پرونده معتقدند تسلا با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۵

کمپانی تسلا با پرداخت غرامت 1.5 میلیون دلاری به شماری از مشتریان خود موافقت کرد. این غرامت به دلیل شکایت 1743 نفر از دارندگان مدل S پرداخت خواهد شد. شاکیان این پرونده معتقدند تسلا با ارائه آپدیت‌های نرم‌افزاری حداکثر ولتاژ باتری خودروهای آنها را کاهش داده است.

آنطور که نشریه اتوموتیو نیوز گزارش کرده، طرفین پرونده چهارشنبه گذشته به توافق رسیده‌اند. بر اساس این گزارش تسلا به هر کدام از 1743 شاکی پرونده مبلغ 625 دلار پرداخت خواهد کرد. هر چند این رقم چشمگیر نیست، ولی طبق اسناد دادگاه سان فرانسیسکو چند برابر ارزش واقعی ولتاژ کاهش یافته محسوب می‌شود.

از 1.5 میلیون دلاری که تسلا به عنوان غرامت پرداخت خواهد کرد، 1,089,375 دلار به مالکین تعلق پیدا می‌کند، 410 هزار دلار باقیمانده نیز صرف هزینه‌های مربوط به رسیدگی پرونده و دستمزد وکلا خواهد شد.

به گفته وکلای شاکیان، آپدیت نرم‌افزاری از راه دوری که در آگوست 2019 ارائه شده، به مدت سه ماه حداکثر ولتاژ شارژ را به اندازه 10 درصد کاهش داده است. پس از این بازه زمانی تسلا با ارائه یک آپدیت اصلاحی، محدودیت موجود را برطرف کرده، ولی با وجود این 7 درصد کاهش ولتاژ هنوز به مدت 7 ماه پابرجا باقی مانده است؛ در نهایت این مشکل در ماه مارس 2020 به طور کلی برطرف شده است.

تاکنون تسلا از بین 1743 خودروی دارای نقص، مشکل 1552 خودرو را رفع کرده است. 57 خودروی دیگر برای تعویض باتری در نمایندگی‌ها بسر می‌برند. ولتاژ باقی مدل‌ها نیز به تدریج و با ارائه آپدیت‌های بعدی به وضعیت سابق برخواهد گشت.

گفتنی است این نخستین باری نیست که تسلا توسط مشتریان خود محکوم می‌شود. این کمپانی قبلا در نروژ نیز به خاطر کاهش ظرفیت و عملکرد باتری نسخه‌های قدیمی‌تر مدل S پس از آپدیت، با شکایت عده‎‌ای از مشتریان روبرو شد. در آن پرونده هم دادگاه رای به محکومیت تسلا داد و این شرکت را به پرداخت 16 هزار دلار غرامت به هر یک از 30 شاکی ملزم کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

    نکته جالب در این شکایت‌های گروهی اینه که فقط نون دونی وکلاست و صاحبان حق عملا استعمار میشن و آخرش فقط یک لقمه میندازن جلوشون برای دلخوشی@

مطالب پیشنهادی