ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جدیدترین بیلد ویندوز ۱۱ بتا با قابلیت‌های تازه برای فایل اکسپلورر و ویجت‌ها منتشر شد

آپدیت ویندوز ۱۱ بیلد ۲۲۰۰۰.۱۲۰ هم‌اکنون از طریق کانال‌های Dev و Beta در دسترس کاربران ویندوز اینسایدر قرار گرفته است. این پنجمین آپدیت تجمیعی ویندوز RTM بیلد ۲۲۰۰۰ محسوب می‌شود و با چند تغییر مهم ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

آپدیت ویندوز ۱۱ بیلد ۲۲۰۰۰.۱۲۰ هم‌اکنون از طریق کانال‌های Dev و Beta در دسترس کاربران ویندوز اینسایدر قرار گرفته است. این پنجمین آپدیت تجمیعی ویندوز RTM بیلد ۲۲۰۰۰ محسوب می‌شود و با چند تغییر مهم از جمله یک منوی فشرده جدید همراه است.

آپدیت جدید ویندوز ۱۱ تحت عنوان KB5005188 بهینه‌سازی‌های مختلفی را به ارمغان می‌آورد. مایکروسافت منوی کلیک راست فایل اکسپلورر را با رابط کاربری جدید و فشرده‌تری به‌روز کرده است. این منو قبلا خیلی بزرگ به نظر می‌رسید، اما مایکروسافت بالاخره تغییراتی را در آن اعمال کرده است.

به‌علاوه، مایکروسافت در حال بهینه‌سازی دکمه New در فایل اکسپلورر است و اکنون منوی کشویی جدیدی را به آن اضافه کرده. کاربران با کمک این منو می‌توانند از طریق یک فهرست به تمام گزینه‌ها دسترسی داشته باشند. همچنین، مشکلی که باعث می‌شد پس از استفاده طولانی مدت از منوها در فایل اکسپلورر شاهد کند شدن نرم‌افزار باشیم، برطرف شده است.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، ویندوز ۱۱ پنل جدیدی برای ویجت‌ها دارد. این ویجت‌ها به‌صورت مستقیم از طریق تسکبار در دسترس‌ هستند و اطلاعاتی مثل اخبار آب و هوا، نتایج مسابقات ورزشی، اطلاعات ترافیکی و غیره را به دست کاربر می‌رسانند. ویندوز ۱۱ بیلد ۲۲۰۰۰.۱۲۰ ویجت تازه‌ای به نام Family دارد که با اکانت مایکروسافت کار می‌کند و در همه زبان‌ها و مناطق در دسترس است. این ویجت کمک می‌کند که فعالیت‌های اخیر گروه خانوادگی خود را در سرویس مایکروسافت مشاهده کنید.

مایکروسافت همچنین علامتی را برای نوتیفیکیشن‌ها به آیکون چت در تسکبار اضافه کرده. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد هشدارهای خوانده‌ نشده را به‌طور مستقیم از تسکبار ببینند. مایکروسافت همچنین بهینه‌سازی‌هایی را روی دکمه بستن در پنجره‌های پیش‌نمایش تسکبار اعمال کرده است. دکمه Identify هم حالا در بخش Display Settings قرار داده شده تا در صورتی که از چند مانیتور استفاده می‌شود، کاربران بتوانند چینش آن‌ها را تغییر دهند.

برای نصب آپدیت KB5005188 به مسیر Windows Settings > Windows Update بروید و روی گزینه Check for updates کلیک کنید. پس از دانلود لازم است دستگاه خود را ریستارت کنید تا آپدیت جدید ویندوز ۱۱ نصب شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی