ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متاورس
تکنولوژی

گوگل برای مقابله با سیاست‌های اپیک گیمز به دنبال تصاحب این شرکت بوده است

اپیک گیمز می‌گوید گوگل سعی داشته این شرکت را بخرد تا تهدید فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین را برطرف سازد. اپیک اخیرا شکایتی را علیه گوگل تنظیم و این کمپانی را به اتخاذ سیاست‌های ضدرقابتی در بازار ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

اپیک گیمز می‌گوید گوگل سعی داشته این شرکت را بخرد تا تهدید فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین را برطرف سازد. اپیک اخیرا شکایتی را علیه گوگل تنظیم و این کمپانی را به اتخاذ سیاست‌های ضدرقابتی در بازار متهم کرده است.

بر اساس اطلاعات پرونده دادگاه اپیک گیمز علیه گوگل، اهالی ماونتین ویو در نظر داشتند تا به دلایل مختلفی از جمله طرح فورت‌نایت برای استفاده از فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین و دور زدن سرویس گوگل پی شرکت اپیک را بخرند. در این پرونده اطلاعات دیگری در مورد سایر رفتارهای ضدرقابتی گوگل از جمله همکاری با شرکت‌های سازنده سخت‌افزار و تقسیم درآمد با آن‌ها در ازای ممانعت از نصب سایر فروشگاه‌های نرم‌افزاری روی گوشی‌های اندرویدی هم مطرح شده است.

کشمکش میان این دو شرکت در شرایطی شدت گرفته که اپیک گیمز سعی داشت بازی رایگان فورت‌نایت را از مسیری خارج از گوگل پلی استور به دست کاربران برساند. «تیم سویینی»، مدیرعامل اپیک گیمز در توییتی در این باره نوشت: «اینکه رویکرد گوگل اقدامی برای مذاکره به منظور خرید اپیک بوده یا نوعی تلاش خصمانه برای تصاحب آن، نامشخص است.»

بخش عمده اطلاعات از اسناد موجود حذف شده، اما اپیک گیمز در شکایت خود می‌گوید گوگل تا آن‌جا پیش رفته که سود انحصاری خود را با شرکای تجاری‌اش تقسیم کند تا رقبا را از بازار بیرون نگه دارد. این شرکت ظاهرا مجموعه‌ای از پروژه‌های داخلی را به وجود آورده تا سرایت ویروس ناشی از اقدامات اپیک به منظور ایجاد راهکارهای جایگزین را تحت کنترل قرار دهد.

گوگل در حال حاضر با پرونده دیگری پیرامون سیاست‌های پلی استور تحت هدایت دادستان کل نیویورک روبرو است. کارشناسان می‌گویند این شرکت برای اثبات منصفانه بودن سیاست‌های خود کار سختی در پیش دارد.

اپیک چند وقتی است که نه تنها با گوگل بلکه با اپل در دادگاه در جدال است. این شرکت چند وقت پیش در دادگاهی طولانی اپل را به چالش کشید و اطلاعات جذابی درباره صنعت فناوری و ویدیوگیم فاش کرد. با این حال، نتیجه دادگاه هنوز مشخص نشده و احتمالا چند ماه دیگر باید منتظر اعلام نتیجه بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی