ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

راکت لب اولین ماموریت ماه خود را اواخر ۲۰۲۱ از نیوزلند انجام می‌دهد

شرکت «راکت لب» اخیرا اطلاعات جدیدی را درباره اولین ماموریت ماه خود منتشر کرده و می‌گوید در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ از خاک نیوزلند به سمت فضا رهسپار خواهد شد. این ماموریت ابتدا قرار بود اوایل ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

شرکت «راکت لب» اخیرا اطلاعات جدیدی را درباره اولین ماموریت ماه خود منتشر کرده و می‌گوید در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ از خاک نیوزلند به سمت فضا رهسپار خواهد شد. این ماموریت ابتدا قرار بود اوایل ۲۰۲۱ از مرکزی در ویرجینیا انجام شود.

نخستین ماموریت ماه راکت لب با نام CAPSTONE قرار است در فصل پایانی سال جاری میلادی انجام بگیرد. در طی این ماموریت، ماهواره CAPSTONE به عنوان جلودار برنامه فضایی آرتمیس ناسا ایفای نقش خواهد کرد. وظیفه این ماهواره تایید نیازهای پیش‌رانش در گردش‌های مداری بیضوی، آزمایش سیستم‌های رهیابی بین فضاپیماها و بررسی شرایط انجام ماموریت‌های خصوصی در آینده است.

ماموریت CAPSTONE پس از طی یک مسیر سه تا چهار ماهه وارد مدار NRHO ماه می‌شود. حضور در این مدار به راکت لب کمک خواهد کرد تا دید بدون مانعی به زمین داشته باشد و بتواند به خوبی قطب جنوب ماه را تحت پوشش قرار دهد.

«پیتر بک»، مدیرعامل راکت لب می‌گوید: «انعطاف‌پذیر واژه‌ای نیست که معمولا برای توصیف ماموریت‌های ماه استفاده می‌شود اما در اختیار داشتن دو مرکز فضایی این آزادی را در اختیار ما قرار داده تا بتوانیم بهترین محل پرتاب را با توجه به نیازها و زمان‌بندی خود انتخاب کنیم.»

چنان‌چه این ماموریت موفقیت‌آمیز باشد، ناسا می‌تواند برنامه دروازه فضایی ماه را به شکل ایمن پیاده‌سازی کند و ماموریت‌های خود را در پیش بگیرد. ماموریت CAPSTONE برای راکت لب هم یک دستاورد فنی بزرگ محسوب می‌شود. آن‌ها با استفاده از موشک آشنای «الکترون» ماهواره خود را از زمین جدا می‌کنند اما این نخستین باری خواهد بود که از پلتفرم «فوتون» برای قراردهی ماهواره در مسیر حرکت به سمت ماه استفاده خواهد شد.

راکت لب در چند وقت اخیرا با دو شکست بزرگ در آزمایش موشک‌های خود مواجه شده بود و فعالیت‌هایش را اخیرا از سر گرفته. حالا ارسال ماهواره CAPSTONE می‌تواند آن‌ها را در گردانه رقابت‌های فضایی حفظ کند. اگر راکت لب در این ماموریت موفق عمل کند، مشخص می‌شود که آن‌ها قادر به ارائه فناوری‌های جاه‌طلبانه هستند و می‌توانند نیازهای ناسا را در ماموریت‌های پیش رو تامین کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی