ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازنده رایزن 3 5300G شرکت AMD با اورکلاک تا ۵.۵ گیگاهرتز رکوردشکنی کرد

APU رایزن 3 5300G هنوز بطور پردازنده‌ای جدا از سیستم وارد بازار نشده، اما یک منبع معروف و معتبر در کره جنوبی به نام Safedisk توانسته اطلاعاتی را درباره قدرت اورکلاک این منتشر کند و ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

APU رایزن 3 5300G هنوز بطور پردازنده‌ای جدا از سیستم وارد بازار نشده، اما یک منبع معروف و معتبر در کره جنوبی به نام Safedisk توانسته اطلاعاتی را درباره قدرت اورکلاک این منتشر کند و چند رکورد جهانی را در حوزه پردازنده‌های چهار هسته‌ای بشکند.

عرضه APUهای دسکتاپ رایزن 5000G موفقیت‌های زیادی را در بازار به دنبال داشته. ولی نکته جالب درباره رایزن 3 5400G وجود قابلیت‌های اورکلاک و قیمت بین ۱۱۰ تا ۱۳۰ دلاری آن است. این پردازنده در کنار Vega iGPU می‌تواند بهترین گزینه اقتصادی برای پی‌سی گیمرهایی باشد که نمی‌خواهند پول زیادی صرف کنند.

در گزارش امروز از یک سخت‌افزار آزمایشی با رایزن 3 5300G به همراه مادربرد ایسوس ROG Crusshair VII Extreme و ۱۶ گیگابایت رم G.Skill Ripjaws V DDR4-2066 استفاده شده. در نهایت این پردازنده توانسته به سرعت کلاک ۵.۵۲ گیگاهرتز دست پیدا کند. این رقم شاید سریع‌ترین سرعت فرکانس میان APUهای رایزن 5000G نباشد، ولی باعث دستیابی به بالاترین نتایج در چند بنچمارک شده است.

پردازنده رایزن در بنچمارک Y-Cruncher به زمان ۵۳ ثانیه و ۶۸۱ میلی‌ثانیه دست یافته که خیلی سریع‌تر از Core i7-7740X است. Core i7-7740X قبلا سریع‌ترین پردازنده چهارهسته‌ای بازار بود و سرعت اورکلاک آن به ۶.۴ گیگاهرتز می‌رسید. رایزن 3 5300G در بنچمارک گیک‌بنچ هم امتیاز ۳۲,۲۰۰ را به دست آورده که ۲ درصد سریع‌تر از رکورد قبلی است. این پردازنده در بنچمارک GPUPU 1B هم موفق به ثبت زمان ۲ دقیقه و ۲ ثانیه و ۶۵۱ میلی‌ثانیه شده که یک دقیقه از Core i7-7740X سریع‌تر است.

پیش‌تر دیده بودیم که AMD رایزن 3 5300G با استفاده از سیستم خنک‌سازی LN2 به سرعت اورکلاک ۵.۶ گیگاهرتز دست یافته بود اما بنچمارک‌های امروز نشان می‌دهند که پردازنده AMD قدرت بسیار بالایی دارد و به یکی از بازیگران اصلی بازار بدل خواهد شد. اگر این محصول در بازار محصولات DIY عرضه شود، مصرف‌کنندگان و طرفداران اورکلاک به راحتی می‌توانند از حداکثر قدرت آن استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی