ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وارث سامسونگ با دریافت حکم عفو مشروط جمعه از زندان آزاد می‌شود

وارث و رهبر سامسونگ، «لی جائه-یونگ» که به اتهام پرداخت رشوه به زندان رفته و قرار بود عفو رئیس جمهور کره جنوبی شامل حال او شود، حالا ظاهرا حکم آزادی مشروط خود را دریافت کرده ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

وارث و رهبر سامسونگ، «لی جائه-یونگ» که به اتهام پرداخت رشوه به زندان رفته و قرار بود عفو رئیس جمهور کره جنوبی شامل حال او شود، حالا ظاهرا حکم آزادی مشروط خود را دریافت کرده و با این حساب به‌زودی از زندان آزاد خواهد شد.

به گزارش منابع آگاه، لی جائه-یونگ روز جمعه ۲۲ مرداد ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی از زندان سئول آزاد می‌شود. با این حال آزادی او موقت خواهد بود چون جائه-یونگ هنوز با دو پرونده قضایی دیگر روبرو است. رهبر سامسونگ ظاهرا در یک فقره کلاهبرداری در امور حسابداری و چند پرونده دیگر در خلال ادغام سامسونگ C&T و Cheil Industries نقش داشته است.

افزون بر این‌ها، لی جائه-یونگ متهم به استفاده غیرقانونی و بدون نسخه از داروی بیهوشی پروپوفول است. اگر او در هر کدام از این پرونده‌ها به زندان محکوم شود، عفو مشروطش لغو خواهد شد. البته کره جنوبی در حال حاضر مشغول ارزیابی قوانین قضایی است و شاید تا آن زمان جلوی لغو آزادی مشروط جائه-یونگ گرفته شود. طبق قوانین جدید که در دست بررسی قرار دارد، عفو مشروط تنها زمانی لغو می‌شود که فرد پس از آزادی مشروط مرتکب جرم شود.

موضوع عفو وارث سامسونگ در چند وقت اخیر یکی از داغ‌ترین موضوعات در محافل رسانه‌ای و اجتماعی بوده است. شماری از شرکت‌های آمریکایی، راهبان بلند مرتبه بودایی و بسیاری از شهروندان کره جنوبی در سنین مختلف خواستار عفو مشروط لی جائه-یونگ از زندان بودند.

پنج گروه لابی‌گری بزرگ نیز از دولت کره درخواست کرده بودند که جائه-یونگ را آزاد کند تا سامسونگ با بازگشت او بتواند دوباره پیشتاز بازارهای مختلف از جمله بازار تراشه‌ها باشد. رهبران صنایع این کشور معتقدند سامسونگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا به رهبری مقتدر نیاز دارد تا بتواند از این برهه حساس عبور کند. ولی در سوی دیگر، برخی از گروه‌های مدنی و رؤسای اتحادیه‌ها گفته بودند که لی نباید از زندان آزاد شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی