ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن Tandem؛ یادگیری زبان از افراد بومی

اپلیکیشن Tandem یکی از اپ‌های فعال و معروف برای یادگیری زبان‌های خارجی است که به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا بتوانند به صورت رایگان و آنلاین بیش از ۱۶۰ زبان خارجی را با کمک گویشوران بومی ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

اپلیکیشن Tandem یکی از اپ‌های فعال و معروف برای یادگیری زبان‌های خارجی است که به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا بتوانند به صورت رایگان و آنلاین بیش از ۱۶۰ زبان خارجی را با کمک گویشوران بومی همان زبان‌ها بیاموزند.

تکنولوژی و علم با سرعت سرسام آوری در حال پیشرفت هستند اما تمام این محتوای جدیدی که هر روز به جهان عرضه می‌شود به دلایل مختلفی ترجمه نمی‌شوند یا زمان طولانی برای ترجمه‌ی آن‌ها نیاز است. بنابراین کاربران روز به روز بیشتر به یادگیری زبان احساس نیاز پیدا می‌کنند و چه منبعی بهتر از یک گویشور بومی می‌تواند آن‌ها را به این هدف برساند؟

اپلیکیشن Tandem در حقیقت دسترسی به گویشوران بومی را راحت‌تر کرده است و زبان آموزان می‌توانند فقط با ساختن اکانت و انتخاب زبانی که می‌خواهند یاد بگیرند؛ یک لیست از افراد واجد شرایط را دریافت کنند.

یکی از مشکلات اپلیکیشن‌های این چنینی، اکانت‌های فیک و افرادی هستند که با هویتی غیرواقعی در این فضا حضور پیدا می‌کنند. سازندگان اپ برای حل این مشکل قانونی وضع کرده‌اند تا همه‌ی افراد عکسی با صورت مشخص برای پروفایل خود انتخاب کنند در غیر این صورت اکانتتان برای ورود به اپ تأیید نمی‌شود.

هر کاربر پس از جلسات یادگیری با دیگران و صحبت با آن‌ها، می‌تواند یک نظر کوتاه درباره‌ی کاربر بنویسد. این نظرات به صورت عمومی روی پروفایل هر فرد نمایش داده می‌شوند و شما می‌توانید پیش از صحبت با هر کس این نظرات را بخوانید.

با این حال، همچنان افرادی هستند که اکانت‌های فیک ساخته‌اند و از سد تأیید اولیه گذشته‌اند. بنابراین باید هر کاربر خودش جانب احتیاط را رعایت کند و اطلاعات شخصی‌اش را با بقیه به اشتراک نگذارد و تا حد ممکن اکانت‌های فیک را ریپورت کند.

اپلیکیشن Tandem یک محیط آموزشی گفتگو محور دارد که در آن شما باید به کسی که می‌خواهد مثلا زبان فارسی را بیاموزد کمک کنید تا از طریق پیام متنی و صوتی، زبان مادری شما را یاد بگیرد و در مقابل آن‌ها هم به شما کمک می‌کنند تا زبان مادری‌شان را بیاموزید. اخیرا امکان گفتگوهای گروهی هم به این اپلیکیشن اضافه شده.

اپلیکیشن Tandem برای بهینه کردن تجربه‌ی یادگیری، یک مترجم آنلاین درون برنامه‌ای دارد که می‌توانید با لمس کردن متن پیام، ترجمه‌ی آن را ببینید. همچنین امکان ویرایش پیام‌های طرف مقابل وجود دارد که به کاربران نشان می‌دهد دقیقا در کدام بخش اشتباه کرده‌اند.

امکان شرکت در آزمون و دریافت مدرک، جستجو بر اساس شهر، حذف تبلیغات و دسترسی به لیست بازدیدکنندگان پروفایل هم با خرید اشتراک پریمیوم فراهم می‌شود. قیمت اشتراک ماهانه حدودا ۷ دلار است که برای کاربر ایرانی شاید خیلی منطقی نباشد.

اشاره به این نکته هم بد نیست که با توجه به اینکه باید بتوانید یک ارتباط اولیه با کاربران خارجی برقرار کنید و از طرفی هم به آن‌ها زبان خودتان را یاد بدهید، بهتر است حداقل سطح زبان متوسطی داشته باشید وگرنه این اپلیکیشن چندان کمک بزرگ و مؤثری برایتان نخواهد بود.

با اینکه اپلیکیشن Tandem جامعه‌ی کاربری بزرگ و متنوعی دارد اما می‌توان گفت برای پیشرفت در زبان‌های خارجی گزینه‌ی مناسب و ارزشمندی است. با این وجود اگر می‌خواهید زبان دوم خود را از صفر شروع کنید، بهتر است گزینه‌های دیگری را مد نظر داشته باشید.

Tandem

Tandem

سازنده: Tripod Technology GmbH قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی