ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای دست دوم
تکنولوژی

راهنمای خرید آنلاین: از کدام سایت‌ها برای خرید و فروش کالای دست دوم استفاده کنیم؟

اگر به دنبال سایت‌های خرید و فروش کالای دست دوم می‌گردید، با ما همراه شوید تا با بهترین‌های این حوزه آشنا شوید.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

خرید و فروش کالای دست دوم شاید تا چند سال پیش کاری سخت و زمان‌بر بود اما اکنون به لطف پلتفرم‌های آگهی آنلاین بسیار رونق گرفته و با توجه به جهش قیمت اجناس، می‌توان با قیمتی مناسب‌تر کالای مورد نیاز خود را خریداری کنیم یا محصولاتی که نیاز نداریم را به فروش برسانیم. از همین رو قصد داریم در این مطلب با بهترین سایت های خرید و فروش کالای دست دوم آشنا شویم.

اجناس دست دوم را کجا بفروشم؟ هر گاه به کالایی دیگر نیاز نداشته باشیم یا مدل جدیدتر آن را بخریم، با این سؤال روبه رو می‌شویم. در این مواقع هم ذهن بیشتر افراد به سمت دیوار می‌رود. اما در کنار این پلتفرم مطرح، سایت‌های فروش کالا دست دوم دیگری نیز هستند که امکانات و خدمات متنوعی را در اختیار کاربران‌شان قرار می‌دهند.

از همین روی قصد داریم به معرفی بهترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها برای خرید و فروش کالای دست دوم بپردازیم.

فهرست مطالب

دیوار

دیوار شناخته‌ شده‌ترین سایت فروش کالا دست دوم است. این پلتفرم از سال 1392 با هدف خرید و فروش بدون واسطه آنلاین فعالیت خود را آغاز کرده است. دیوار اکنون بزرگترین پلتفرم آگهی آنلاین برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم است.

فروش اجناس دست دوم دیوار

این پلتفرم بیش از 20 میلیون کاربر فعال دارد میلیون کاربر فعال دارد و روزانه 5 میلیون آگهی در آن منتشر می‌شود.

آگهی‌های دیوار از تنوع بالایی برخوردار بوده و در دسته‌بندی‌‌های املاک، وسیله نقلیه، کالای دیجیتال، خدمات، مربوط به خانه، وسایل شخصی و ... قرار می‌گیرند.

برای استفاده از دیوار می‌توان به سراغ نسخه سایت یا اپلیکیشن آن‌ها رفت که امکانات مختلفی را در اختیار کاربرانش می‌گذارد که از جمله آن‌ها می‌توان به قابلیت چت با فروشنده، پشتیبانی 24 ساعته، امکان فیلتر براساس شهر محل سکونت، قیمت، تصویر، ارائه دقیق مشخصات کالا و ... اشاره کرد.

درج آگهی فروش اجناس دست دوم در دیوار رایگان است، اما برای دسته‌بندی استخدام و کاریابی نیاز به پرداخت هزینه است.

پس از ثبت آگهی شما می‌توانید از بخش دیوار من آگهی‌های ثبت شده خود را مشاهده کنید و با کلیک روی آن آمار بازدید آگهی را مشاهده کرده و در صورت نیاز آن را ویرایش کنید. همچنین امکان فوری، تمدید یا نردبان برای هر آگهی تعبیه شده که باید برای آن مبلغی را پرداخت کنید.

گفتنی است سرویس «کارنامه» یکی از سرویس‌های برآمده از دل دیوار است که با استفاده از آن می‌توان جهت کارشناسی دقیق خودروهای دست دوم استفاده کرد.

شیپور

سایت شیپور از سال 1391 با عنوان نیازمندی‌های آنلاین راه اندازی شده و هدف اصلی آن برقراری ارتباط بین خریدار و فروشنده است. درواقع افراد و کسب‌و‌کارها می‌توانند آگهی کالا و خدمات خود را در دسته بندی‌های مختلف مانند ثبت کنند.

سایت فروش کالا دست دوم

همچنین میلیون‌ها نفر از کسانی که به دنبال خرید و یافتن کالا یا خدمات جدید هستند از میان هزاران آگهی روزانه محصول موردنظر خود را می‌توانند بیابند و با استفاده از امکان جدید پرداخت امن و ارسال کالا بدون نیاز به مراجعه حضوری، با اطمینان کامل کالای خود را سفارش دهند و درصورت رضایت و مطابقت محصول و تایید آن پول به حسب فروشنده منتقل شود.

از دیگر امکانات این پلتفرم که در دو نسخه اپ و وبسایت به کاربرانش خدمات ارائه می‌کند، می‌توان به فیلتر پیشرفته جهت دستیابی سریع به آگهی، امکان ایجاد فروشگاه اختصاصی، چت با آگهی دهنده با امکان ارسال تصویر، امکان ثبت و درخواست کارشناسی خودرو، به روزرسانی آگهی و قرار دادن در ویترین، تایید آگهی درکمتر از ۳ دقیقه وپشتیبانی شبانه‌روزی اشاره کرد.

یکی از جدیدترین قابلیت‌های اضافه شده به این سایت فروش کالا دست دوم، امکان امتیازدهی به مشاوران املاک و نمایشگاه‌های خودرو براساس کیفیت پاسخگویی و خدمات آن‌هاست. تا کاربران بتوانند بهترین‌ها را شناسایی کنند.

هر چند ثبت آگهی در شیپور رایگان است اما یک سری از خدمات این پلتفرم همانند انتقال آگهی به صدر، ویترین و نشان تخفیفی مشمول پرداخت هزینه هستند. این پلتفرم در بیش از ۱۱۰ شهر کشور فعال است.

پیندو

فروش کالای دست دوم در دیجی کالا ممکن نیست، اما این مجموعه پلتفرمی با عنوان «پیندو» را راه‌اندازی کرد و قصد داشت تا چنین موضوعی را دنبال کند. این محصول گروه دیجی‌کالا، امروز بستری برای ثبت آگهی آنلاین خرید و فروش کالا یا ارائه‌ خدمات بدون واسطه است که در نسخه وب و موبایل در دسترس است.

فروش کالای دست دوم در دیجی کالا با پیندو

در این پلتفرم می‌توانید برای فروش هرگونه کالای نو یا در حد نو، اقدام کنید. تا پیش از این امکان فروش کالای دست دوم یا معیوب بر بستر پیندو وجود داشت، اما اکنون محدودیت‌هایی برای ثبت سفارش آگهی در نظر گرفته شده است.

دسته‌بندی محصولات پیندو از کالای دیجیتال گرفته تا پوشاک و لوازم آرایش و خدمات است. در صفحه مرتبط با هر کالا می‌توان آنها را براساس برند، نوع آگهی، وضعیت کالا، قیمت، معامله امن، عکس دار یا فروشگاهی بودن فیلتر کرد.

قابلیت چسباندن آگهی به دیجی‌کالا در پیندو هست که در نتیجه آگهی علاوه بر پیندو، در دیجی‌کالا هم نمایش داده شود. این کار آگهی را در دسترس 40 میلیون بازدید‌کننده‌ ماهانه‌ دیجی‌کالا  قرار می‌دهد و افراد می‌توانند در کنار کالاهای نو مشابه کالای شما، آگهی شما را نیز مدنظر قرار دهند و چه بسا تصمیم بگیرند با قیمت مناسب‌تری از شما خرید کنند.

اگر آگهی خود را به دیجی‌کالا بچسبانید، همان جا از قیمت کالای مشابه نو هم مطلع می‌شوید و با کمترین زحمت بهترین قیمت را برای کالای خود تعیین می‌کنید.

قابلیت چت به صورت آزمایشی نیز به پیندو اضافه شده است تا خریدار و فروشنده درباره کالای مد نظر، سوالات خود را مطرح کنند.

ایسام

ایسام یک سیستم خدمات خرید، فروش و مزایده آنلاین است. این پلتفرم بر اساس الگویی برگرفته از سایت eBay این امکان را برای فروشندگان به وجود می آورد که فروشگاه خود را راه اندازی کنند و به صورت آنلاین محصولات خود را به روش های مختلف از جمله مزایده به فروش برسانند.

ایسام

در اپلیکیشن و وبسایت ایسام می‌توان به کالاهای مختلف نو و دست دوم مانند موبایل، لپ‌تاپ، لباس، وسایل منزل، لوازم برقی، انواع خوراکی، ابزارآلات و … دسترسی داشت.

فعالیت در ایسام اعم از ثبت‌نام، خرید، شرکت در مزایده و ثبت کالا برای فروش کاملا رایگان است و تنها مبلغی به عنوان تعرفه ایسام بعد از خرید موفق از فروشنده دریافت می‌شود.

هر فرد در هر جایی از کشور مشخصات کالای دست ‌دوم یا آکبند خود را شامل تصاویر و توضیحات آن برای فروش با قیمت ثابت یا به صورت مزایده ثبت می‌کند و شخص دیگری در سبد خرید ایسام خود همان کالا را خریداری می‌کند.

شرکت در مزایده نیز به این گونه است که خریداران قیمت پیشنهادی خود را اعلام می‌کنند و در صورت برنده شدن در مزایده، وجه کالا را به سایت ایسام پرداخت کنند. ایسام نیز وجه پرداخت شده خریداران را تا زمانی که آن‌ها سفارش خود را به صورت رضایت‌بخش تحویل نگرفته باشند به امانت نزد خود نگه می‌دارد.

همچنین به مدت 24 ساعت به خریدار فرصت داده می‌شود تا کالا را بررسی کرده و در صورت رضایت از خرید، با تایید صحت کالای دریافت شده مبلغ برای فروشنده قابل برداشت می‌شود. در غیر این صورت خریدار می‌تواند با ذکر دلایل منطقی وجه خود را پس بگیرد.

در صورت رضایت خریدار و تأیید کالا، کارمزد مختصری از فروشنده کسر می‌شود که منبع درآمدی این پلتفرم است.

دست 2

این پلتفرم آگهی آنلاین فروش کالای دست دوم در صفحه جستجوی گوگل اول است و تبلیغات میدانی و تلویزیونی خود را نیز انجام داده و در بین برخی مردم شناخته شده است. دسته‌بندی کالاها در این پلتفرم شامل پوشاک، وسایل نقلیه، لوازم خانگی، زیور آلات، وسایل الکترونیکی، لوازم ورزشی، بازی و سرگرمی، مشاغل و املاک می‌شود. که براساس حداقل و حداکثر قیمت امکان فیلتر دارد.

کالای دست دوم

یکی از ایرادات این سایت عدم امکان فیلتر براساس شهر و استان است. از همین روی تا زمانی که آگهی را باز نکنید، نمی‌توانید از محل آگهی دهنده مطلع شوید.

ثبت آگهی در این پلتفرم بسیار ساده و رایگان بوده و به دو صورت سیستم خرید و فروش امن و نیازمندی است. با انتخاب سیستم خرید و فروش امن، خریدار بایستی هزینه کالا را آنلاین پرداخت کند. در صورتی که کالای ارسال شده مورد تایید خریدار قرار بگیرد، مبلغ پرداخت شده از جانب خریدار به حساب فروشنده واریز می‌شود و معامله به اتمام می‌رسد.

باما

باما را می‌توان مرجع آگهی آنلاین برای خرید و فروش خودرو و موتور سیکلت دانست. کاربران این پلتفرم براساس آیتم‌های متنوعی مانند صفر یا کارکرده، نوع شاسی، برند کارخانه، قیمت، اقساطی و ... می‌توانید آگهی‌ها را فیلتر کنند.

پلتفرم باما

ثبت آگهی در این پلتفرم چهار مدل رایگان، استاندارد، پرسرعت و توربو دارد که هزینه آن‌ها بین 390 تا 920هزار تومان است. تفاوت این مدل‌های انتشار آگهی نیز به امکان پین در فیلترها و صفحه اول آگهی‌ها، ارسال پیامک و ایمیل به خریداران (کاربران باما)، مدت انتشار آگهی، تعداد عکس، آمار بازدید و انتشار فوری باز می‌گردد.

در باما که دو نسخه سایت و اپ آن در دسترس است، در کنار کاربران حقیقی، نمایشگاه‌ها، نمایندگی‌های فروش و واردکنندگان نیز فعالیت می‌کنند و برای آگهی وسایل نقلیه، اطلاعات دقیقی از آن درج شده است.

یکی از نکات جالب توجه باما، درج قیمت روز انواع خودروهای صفر است تا خریداران و فروشندگان بتوانند با اطلاعات بیشتری، اقدام به معامله نمایند.

باما نیز همانند دیوار، سرویسی برای کارشناسی خودروهای دست دوم دارد که «ماشینچی» نام دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی