ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی از تبلت‌های می ۵ و می پد ۵ پرو رونمایی کرد

شیائومی امروز در مراسمی در کنار گوشی پرچمدار می میکس ۴، از تبلت‌های جدیدش هم رونمایی کرد. این تبلت‌ها که شیائومی می پد ۵ و ۵ پد پرو نام دارند، به چیپ اسنپدراگون ۸۶۰ و۸۷۰ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۷

شیائومی امروز در مراسمی در کنار گوشی پرچمدار می میکس ۴، از تبلت‌های جدیدش هم رونمایی کرد. این تبلت‌ها که شیائومی می پد ۵ و ۵ پد پرو نام دارند، به چیپ اسنپدراگون ۸۶۰ و۸۷۰ مجهز شده‌اند و در نسخه‌های 4G و 5G روانه بازار می‌شوند.

این تبلت‌ها مشخصات فنی متفاوتی دارند، اما از طراحی مشابهی بهره می‌برند. در ادامه نگاه دقیق‌تری به این تبلت‌ها داریم.

مشخصات شیائومی می پد ۵ و ۵ پرو

این تبلت‌ها از طراحی مشابه بهره می‌برند و به نمایشگر ۱۱ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل مجهز شده‌اند. رفرش ریت این پنل‌ها برابر ۱۲۰ هرتز است، حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت دارند و از HDR10 پشتیبانی می‌کنند. دوربین سلفی این تبلت‌ها درون حاشیه اطراف نمایشگر قرار گرفته است. از نظر طراحی می‌توان گفت با شیائومی می ۱۱ با ابعاد بزرگتر روبه‌رو هستیم.

این تبلت‌های شیائومی از نظر مشخصات فنی با یکدیگر تفاوت دارند. مدل استاندارد به پردازنده اسنپدراگون ۸۶۰ مجهز شده و مدل پرو دارای تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ است. می پد ۵ و ۵ پرو در نسخه‌های مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسند. مدل 5G تنها در مدل مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم این تبلت‌ها، دوربین اصلی است. در حالی که نسخه استاندارد به دوربین اصلی تکی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده، مدل پرو و پرو 5G دوربین اصلی دوگانه دارند. نسخه پرو به سنسورهای ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی مجهز شده است و مدل پرو 5G از دوربین‌های ۵۰ و ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین سلفی تمام این تبلت‌ها ۸ مگاپیکسلی است.

شیائومی می پد ۵ به باتری ۸۷۲۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده که از فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. مدل پرو و پرو 5G باتری ۸۶۰۰ میلی آمپر ساعتی دارند و قادر به پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی هستند.

از سایر مشخصات آن‌ها می‌توان به NFC، پورت USB Typc-C، اسپیکر چهارگانه و پشتیبانی از دالبی اتموس اشاره کرد. در بخش نرم افزار هم با رابط کاربری MIUI برای تبلت‌ها روبه‌رو هستیم. این تبلت‌ها از قلم هم پشتیبانی می‌کنند.

قیمت تبلت‌های شیائومی

شیائومی می پد ۵ در نسخه پایه با قیمت ۳۱۰ دلار وارد بازار می‌شود و مدل پرو هم حداقل ۳۸۵ دلار قیمت دارد. شیائومی می ۵ پرو 5G هم با ۸ گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، با قیمت ۵۴۰ دلار فروخته می‌شود. قیمت کیبورد و قلم مخصوص این تبلت‌ها هم به ترتیب برابر ۶۱ و ۵۴ دلار است. هنوز نمی‌دانیم شیائومی این تبلت‌ها را در بازار جهانی عرضه خواهد کرد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza12022
    Reza12022 | ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

    عجب چیزهایی ساخته دست مریزا

مطالب پیشنهادی