ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون‌ها و مک‌های اپل احتمالا در سال ۲۰۲۲ به چیپ ۳ نانومتری مجهز می‌شوند

در حالی که اطلاعات قبلی به تجهیز آیفون‌ها و مک‌ها به تراشه ۴ نانومتری در سال ۲۰۲۲ اشاره کرده بودند، گزارشی جدید از استفاده از چیپ‌های ۳ نانومتری در این محصولات خبر می‌دهد. پیشتر گفته ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

در حالی که اطلاعات قبلی به تجهیز آیفون‌ها و مک‌ها به تراشه ۴ نانومتری در سال ۲۰۲۲ اشاره کرده بودند، گزارشی جدید از استفاده از چیپ‌های ۳ نانومتری در این محصولات خبر می‌دهد.

پیشتر گفته شده بود اپل کل ظرفیت TSMC برای تولید تراشه‌های ۴ نانومتری را رزرو کرده تا چیپ‌های آینده‌اش با این فناوری تولید شوند. علاوه براین، خبرگزاری‌های TrendForce و دیجی‌تایمز در گزارش‌های مختلفی استفاده اپل از تراشه ۴ نانومتر برای آیفون ۲۰۲۲ را مطرح کرده بودند. اما گزارش جدید دیجی تایمز می‌گوید کوپرتینویی‌ها تصمیم دیگری گرفته‌اند و قصد دارند گوشی‌های هوشمند و سیستم‌های مک را با تراشه ۳ نانومتری در سال ۲۰۲۲ روانه بازار کنند.

همچنین اواسط تیرماه طبق گزارش «Nikkei Asia» گفته شده بود که اولین تراشه ۳ نانومتری اپل احتمال در آیپد پرو سال آینده وارد بازار می‌شود. این خبر در حالی از سوی این منبع آگاه منتشر می‌شود که پیشتر گفته شده بود که TSMC تولید تراشه ۳ نانومتری را نیمه دوم ۲۰۲۲ آغاز می‌کند.

TSMC ادعا می‌کند که N3 زمانی که در نیمه دوم ۲۰۲۲ وارد تولید انبوه شود، پیشرفته‌ترین فناوری جهان خواهد بود. این فناوری مبتنی بر معماری ترانزیستور FinFET برای بهترین عملکرد، بهره‌وری انرژی و هزینه است. فناوری N3 تا ۱۵ درصد باعث افزایش سرعت و ۳۰ درصد مصرف انرژی کمتر نسبت به فناوری N5 می‌شود.

در حال حاضر سری آیفون ۱۲ و آیپد ایر ۴ به چیپ A14 Bionic مجهز شده‌اند که با لیتوگرافی ۵ نانومتری توسعه پیدا کرده و البته تراشه M1 مورد استفاده در مک‌های اپل هم با چنین معماری تولید شده است. امسال گوشی‌های سری آیفون ۱۳ با چیپ A15 Bionic روانه بازار می‌شوند که این تراشه هم با لیتوگرافی ۵ نانومتری به تولید می‌رسد، با این تفاوت که عملکرد بهتری نسبت به A4 Bionic خواهد داشت.

اپل درباره این گمانه‌زنی‌ها اظهارنظری نکرده، بنابراین نمی‌توان درباره عرضه آیفون‌ها و مک‌های ۲۰۲۲ با چیپ ۳ نانومتری مطمئن بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی