ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیکسبی
تکنولوژی

بیکسبی روی گوشی‌های تاشو جدید گلکسی ۳۵ درصد سریع‌تر عمل می‌کند

سامسونگ در رویداد آنپکد خود علاوه بر معرفی گوشی‌های تاشو، ساعت‌های هوشمند Wear OS و هدفون‌ بی‌سیم جدید خود، از بهبود عملکرد دستیار هوشمند صوتی بیکسبی خبر داد. طبق اعلام سامسونگ، اکنون بیکسبی در دستگاه‌های ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۱

سامسونگ در رویداد آنپکد خود علاوه بر معرفی گوشی‌های تاشو، ساعت‌های هوشمند Wear OS و هدفون‌ بی‌سیم جدید خود، از بهبود عملکرد دستیار هوشمند صوتی بیکسبی خبر داد. طبق اعلام سامسونگ، اکنون بیکسبی در دستگاه‌های جدید ۳۵ درصد سریع‌تر عمل می‌کند.

سامسونگ در جریان رویداد روز گذشته خود اشاره کرد که بیکسبی اکنون ۳۵ درصد سریع‌تر روی گلکسی زد فلیپ ۳ و زد فولد ۳ کار می‌کند. این پیشرفت بیشتر از اینکه از طریق سرورهای سامسونگ اجرا شود به پردازش صدای این دستگاه‌ها مربوط می‌شود. پردازش صدا این دستگاه‌ها اکنون از طریق NPU (واحد پردازش عصبی) انجام می‌شود که در پردازنده‌های مدرن تعبیه شده است. با این وجود، هنوز مشخص نیست که این بهبود شامل سایر دستگاه‌های قدیمی گلکسی نیز خواهد شد یا خیر.

بیکسبی

پیشرفت جدید دستیار هوشمند سامسونگ مشابه کاری است که اپل با برخی از درخواست‌های سیری از طریق پردازش صدا روی دستگاه در iOS 15 انجام داده است. حتی گوگل نیز از سال ۲۰۱۹ پردازش برخی دستورات دستیار هوشمند خود را بهبود داده است و برخی اسپیکرهای هوشمند الکسا نیز توان انجام چنین کاری را دارند. با این وجود که NPU‌های موجود در چیپست‌های آینده بهبود پیدا خواهند کرد، انتظار می‌رود بیکسبی نیز در آینده دستورات کاربران را سریع‌تر اجرا کند.

به تازگی برخی عناصر بصری و رابط کاربری کلی بیکسبی تغییرات جدیدی پیدا کرد. طبق این تغییرات دستیار هوشمند سامسونگ مانند سیری و دستیار گوگل، دستورات کاربران را در قسمت مشخص شده‌ای از صفحه نشان می‌دهد. علاوه بر این، سامسونگ اپلیکیشن خود را در برخی بازارهای دیگر مانند هند فعال کرده است. با این وجود تمام گوشی‌های اندروید از قبل دستیار هوشمند گوگل را دارند که درک صدا و پاسخ بهتری را ارائه می‌کند، با این وجود باید دید چه تعداد از کاربران سراغ اپلیکیشن بیکسبی و دستیار هوشمند سامسونگ خواهند رفت. آخرین بروزرسانی بیکسبی که شامل رابط کاربری جدید می‌شود هم اکنون از طریق پلی استور گوگل قابل دریافت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی