ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هرآنچه در رویداد آنپکد سامسونگ گذشت

سامسونگ امروز با برگزاری مراسم آنپکد، از جدیدترین محصولاتش رونمایی کرد. در این رویداد با دستگاه‌های زیادی روبه‌رو شدیم و همانطور که انتظار داشتیم، گوشی‌های تاشو در مرکز توجه قرار داشتند. سامسونگ در مراسم امروز ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۰۰

سامسونگ امروز با برگزاری مراسم آنپکد، از جدیدترین محصولاتش رونمایی کرد. در این رویداد با دستگاه‌های زیادی روبه‌رو شدیم و همانطور که انتظار داشتیم، گوشی‌های تاشو در مرکز توجه قرار داشتند.

سامسونگ در مراسم امروز از نسل جدید گلکسی زد فولد و زد فلیپ رونمایی کرد و همچنین نسل جدید ساعت هوشمندش را به همراه ایرباد بی‌سیم گلکسی بادز ۲ به نمایش گذاشت. این محصولات در مقایسه با نسل قبلی‌شان پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند. در این مطلب می‌خواهیم نگاه دقیق‌تری به آن‌ها داشته باشیم، تا پایان همراه دیجیاتو باشد.

گلکسی زد فولد ۳

مهم‌ترین محصول سامسونگ در رویداد امروز، گلکسی زد فولد ۳ بود. گلکسی زد فولد ۳ اولین گوشی تاشو در جهان است که از استاندارد IPX8 بهره می‌برد و در برابر نفوذ آب تا عمق ۱.۵ متر و البته تا مدت ۳۰ دقیقه مقاوم است. این گوشی هوشمند مانند نسل گذشته‌اش به دو نمایشگر مجهز شده که پنل داخلی از نوع تاشو و بیرونی از نوع استاندارد است، البته یک تفاوت در مقایسه با گذشته وجود دارد، جدیدترین گوشی تاشو کره‌ای‌ها از قلم S Pen و S Pen پرو پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر داخلی این دستگاه ۷.۶ اینچی از نوع امولد است و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز دارد. سامسونگ در بخش بیرونی این گوشی هوشمندش از یک پنل ۶.۲ اینچی امولد با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز استفاده کرده که توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه، دوربین سلفی زیر نمایشگر است. گلکسی زد فولد ۳ برخلاف نسل گذشته‌اش، حالا دوربین سلفی زیر نمایشگر داخلی‌اش دارد، هرچند رزولوشن آن تنها ۴ مگاپیکسل است.

از سایر مشخصات این گوشی تاشو می‌توان به چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ 5G، رم ۱۲ گیگابایتی، ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی سه‌گانه با سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی نمایشگر بیرونی، سنسور اثر انگشت روی فریم و باتری ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی اشاره کرد.

گلکسی زد فولد ۳ در رنگ‌های مشکی، سبز و نقره‌ای و با اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3 روانه بازار می‌شود و قیمت پایه ۱۷۹۹ دلار دارد.

گلکسی زد فلیپ ۳

سامسونگ در مراسم امروز از نسل جدید گوشی زد فلیپ هم رونمایی کرد. این گوشی هوشمند همچنان نمایشگر داخلی ۶.۷ اینچی دارد، اما در بخش بیرونی‌اش حالا به یک پنل ۱.۹ اینچی مجهز شده که اطلاعات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هردو پنل از نوع امولد هستند، اما در نمایشگر داخلی با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز روبه‌رو هستیم.

گلکسی زد فلیپ ۳ هم مانند برادرش به چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شده و از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. سامسونگ این محصولش را در دو نسخه مجهز به ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار می‌کند که البته هردوی آن‌ها ۸ گیگابایت رم دارند و از کارت حافظه هم پشتیبانی نمی‌کنند. این دستگاه دوربین اصلی دوگانه دارد و به دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی مجهز شده است.

ظرفیت باتری گلکسی زد فلیپ ۳ به ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی می‌رسد که از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی و شارژ بی‌سیم سریع ۱۱ واتی پشتیبانی می‌کند. سنسور اثر انگشت این محصول روی فریمش قرار گرفته و قیمت پایه ۱۰۰۰ دلار دارد.

گلکسی واچ ۴

یکی دیگر از ستاره‌های حاضر در رویداد آنپکد امروز، گلکسی واچ ۴ بود که در دو نسخه استاندارد و کلاسیک روانه بازار می‌شود. مدل کلاسیک در سایزهای ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری و بدنه آلومینیومی فروخته می‌شود و مدل کلاسیک با بدنه فولادی در اندازه‌های ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

سری گلکسی واچ ۴ به جدیدترین چیپست ۵ نانومتری سامسونگ برای گجت‌های پوشیدنی یعنی اگزینوس W920 مجهز شده است. گلکسی واچ ۴ همچنین در مقابل نفوذ آب و گرد وغبار مقاوم است و تا عمق ۵۰ متری آب به خوبی مقاومت می‌کند. علاوه بر این، شیشه ساعت توسط گوریلا گلس +DX پوشانده شده و گواهینامه استاندارد نظامی ۸۱۰G خبر از یک ساعت مقاوم در شرایط سخت می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این محصول، سیستم عاملش است و دیگر خبری از تایزن در آن نیست. این ساعت به Wear OS 3 با رابط کاربری One Watch UI مجهز شده که البته ظاهری شبیه به تایزن دارد. گلکسی واچ ۴ همان ظاهر کلی گلکسی واچ ۳ را حفظ کرده و در عین حال با ویژگی‌های کلیدی گلکسی واچ اکتیو ۲ مانند تشخیص افتادن کاربر، سنجش قند خون و فشار خون، قابلیت ثبت نوار قلب و تحلیل ترکیب بدن بر اساس ۵ فاکتور BMI، میزان عضله و چربی، میزان آب بدن و متابولیسم بدن همراه شده است. سامسونگ برای محاسبه دقیق ترکیب بدن،‌ از چندین حسگر از جمله روی کلیدهای کنار ساعت بهره برده است.

گلکس واچ ۴ با قیمت پایه ۲۴۹ دلار و گلکسی واچ ۴ کلاسیک با قیمت پایه ۳۴۹ دلار به فروش می‌رسد.

گلکسی بادز ۲

آخرین محصول حاضر در رویداد آنپکد امروز سامسونگ، ایرباد بی‌سیم گلکسی بادز ۲ بود که نسبت به نسل گذشته‌اش پیشرفته‌های قابل توجهی داشته و از فناوری حذف نویز فعال هم پشتیبانی می‌کند.

گلکسی بادز ۲ به شکل داخل گوشی طراحی شده و بخش انتهای آن به کمک لاستیک‌های سیلیکونی، در حفره گوش محکم می‌شود. این هدفون همچنین از درایور دوگانه شامل یک ووفر ۱۱ میلی‌متری و یک تیوتر ۶.۵ میلی‌متری بهره می‌برد و تنظیم صدا توسط AKG خبر از پخش صدای با کیفیت می‌دهد. علاوه بر این به سیستم حذف نویز فعال مجهز شده و کاربر می‌تواند میزان حذف نویز را در ۳ سطح تنظیم کند. البته بادز ۲ امکان پخش صدای محیط با قابلیت تنظیم در ۳ سطح را نیز دارد. از قابلیت‌های دیگر باید به گواهینامه استاندارد IPX7 اشاره کرد که خبر از مقاومت در عمق یک متری برای مدت ۳۰ دقیقه می‌دهد.

شارژدهی یکی از مهم‌ترین موارد در هدفون‌های کاملا بی‌سیم است. گلکسی بادز ۲ از باتری ۶۱ میلی‌آمپر ساعتی برای هر یک از گوشی‌ها بهره می‌برد و کیس شارژ هم به باتری ۴۷۲ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. به گفته سامسونگ، گوشی‌ها با یک بار شارژ و با روشن بودن حذف نویز فعال تا ۵ ساعت شارژدهی خواهند داشت و اگر حذف نویز را خاموش کنید این میزان به ۷.۵ ساعت افزایش می‌یابد. با کمک کیس شارژ هم شارژدهی به ۲۰ ساعت می‌رسد.

گلکسی بادز ۲ در ۴ رنگ مشکی، سفید، بنفش و سبز روانه بازار می‌شود. البته این رنگ‌ها تنها برای خود گوشی‌ها و داخل کیس شارژ است و در تمامی مدل‌ها بیرون کیس شارژ به رنگ سفید است. گلکسی بادز ۲ با قیمت ۱۴۹ دلار به فروش می‌رسد.

نسخه تام براون

سامسونگ اینبار هم از نسخه ویژه محصولاتش تحت نام تام براون ادیشن رونمایی کرده. کره‌ای‌ها نسخه تام براون گلکسی زد فولد ۳، زد فلیپ ۳، بادز ۲ و گلکسی واچ ۴ را روانه بازار می‌کنند.

این محصولات مشخصات فنی یکسان با نسخه استاندارد دارند، اما طراحی متفاوتی دارند و از لوازم جانبی مخصوصی هم بهره می‌برند. این محصولات بطور محدود و قیمت بالاتر از نسخه استاندارد روانه بازار خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • allls
    allls | ۲۱ مرداد ۱۴۰۰

    سلام
    بسیار عالی هستش فقط کاش پوشش بیشتری از رویداد داشتید
    در کل محصولات خوبی معرفی شدن و منتظر بررسی شون هستیم :)

مطالب پیشنهادی