ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرط دسترسی به اینترنت خانگی در ترکمنستان:‌ قسم به قرآن برای عدم استفاده از VPN

هر کشوری برای ارائه اینترنت به کاربرانش قانون خودش را دارد، اما دولت ترکمنستان یک شرط متفاوت را برای مردم کشورش درنظر گرفته. دولت برای اینکه کاربران به اینترنت خانگی دسترسی پیدا کنند، از آن‌ها ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۹

هر کشوری برای ارائه اینترنت به کاربرانش قانون خودش را دارد، اما دولت ترکمنستان یک شرط متفاوت را برای مردم کشورش درنظر گرفته. دولت برای اینکه کاربران به اینترنت خانگی دسترسی پیدا کنند، از آن‌ها می‌خواهد به قرآن قسم بخورند که از VPN استفاده نمی‌کنند.

کاربران با استفاده از VPN می‌توانند به سایت‌های مسدود شده دسترسی پیدا کنند و دولت ترکمنستان مانند هر کشور دیگری که مردم به اینترنت آزاد دسترسی ندارند، نمی‌خواهد کاربران دست به چنین کاری بزنند. بنابراین مردم این کشور مسلمان برای اینکه بتوانند اینترنت پرسرعت خانگی را تجربه کنند، باید به قرآن قسم بخورند که به سراغ VPNها نمی‌روند.

در حال حاضر نزدیک به یک چهارم کاربران خانگی در ترکمنستان به اینترنت دسترسی دارند، اما بسیاری از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک در این کشور فیلتر هستند و کاربران برای دسترسی به آن‌ها به سراغ استفاده از VPNها می‌روند. دولت ترکمنستان کاربران اینترنت را از طریق شبکه‌ای از بخش‌های امنیت دیجیتال تحت نظر دارد.

این سختگیری‌ها و البته مسدودیت شمار بالای وب‌سایت‌ها و سرویس‌ها باعث شده کاربران به سراغ VPNها بروند که حالا باید به قرآن قسم بخورند که از آن‌ها استفاده نمی‌کنند.

قربان‌قلی بردی‌محمدف، رئیس جمهور ترکمنستان

یکی از کاربران می‌گوید پس از مدت‌ها انتظار برای دسترسی به اینترنت خانگی، حالا باید به قرآن قسم بخورد که از VPN استفاده نمی‌کند:

«یکسال و نیم پس از ارائه تمام مدارک لازم و ثبت‌نام برای نصب وای فای در خانه‌ام، حالا به من می‌گویند که باید به قرآن قسم بخورم که از VPN استفاده نمی‌کنم، اما بدون VPN نمی‌توان به چیزی دسترسی پیدا کرد. نمی‌دانم چه کاری باید انجام دهم.»

به نظر می‌رسد این موضوع تنها به این کاربر محدود نمی‌شود و وزارت امنیت ملی ترکمنستان از تمام کاربران اینترنت خواسته برای عدم استفاده از VPN، به قرآن قسم بخورند. سال‌هاست دولت ترکمنستان شمار بالایی از وب‌سایت‌ها و سرویس‌های ارائه‌دهنده VPN را مسدود کرده و البته برخی افرادی که چنین سرویس‌هایی را روی گوشی‌های هوشمندشان نصب کرده‌اند هم در این کشور دستگیر شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

    طفلی ها، ولی قسم بخورن از VPN استفاده نمی‌کنند
    ولی جاش از socks استفاده کنند که دیگه مشکلی نیست
    بهتر هم هستش

  • سونیا پارسی
    سونیا پارسی | ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

    دیگه اینا آزادی بیانشون از کره شمالی هم کمتره،واقعا براشون متاسفم

  • مهدی
    مهدی | ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

    لعنت به دیکتاتورها ، مرگ بر دیکتاتورها
    در هر زبان و کشور و هر لباسی که هستند

  • مهران رفیعی
    مهران رفیعی | ۲۳ مرداد ۱۴۰۰

    وی پی ان بیشتر برای ایمنی کاربران استفاده میشه.
    الان ما باید حس بهتری داشته باشیم؟ 😐

مطالب پیشنهادی