ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هکرها بخش عمده سرمایه‌های به سرقت رفته از «پالی نتورک» را برگرداندند

«پالی نتورک» می‌گوید از ۶۰۰ میلیون دلار به سرقت رفته، کل سرمایه منهای ۳۳ میلیون دلار را دوباره به دست آورده است. البته ۲۶۸ میلیون دلار در حسابی قرار گرفته که دسترسی به آن مستلزم ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

«پالی نتورک» می‌گوید از ۶۰۰ میلیون دلار به سرقت رفته، کل سرمایه منهای ۳۳ میلیون دلار را دوباره به دست آورده است. البته ۲۶۸ میلیون دلار در حسابی قرار گرفته که دسترسی به آن مستلزم ورود گذرواژه از سوی این شرکت و هکرهاست. به‌علاوه، این شرکت ۵۰۰ هزار دلار به هکرها پیشنهاد داده بود تا سرمایه‌ها را برگردانند.

پالی نتورک به‌تازگی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که تمام سرمایه‌ها منهای ۳۳ میلیون دلار را مجددا در قالب کوین دیجیتالی تتر در اختیار گرفته است. فردی که ادعای هک این شبکه را دارد، اخیرا در پیامی گفته بود که آماده برگرداندن سرمایه‌هاست و تاکنون ۳۴۲ میلیون دلار از کل این مبلغ را به کیف پول‌های پالی بازگردانده است.

با این حال، ۲۶۸ میلیون دلار از این رقم درون حسابی قفل شده که دسترسی به آن نیازمند گذرواژه‌هایی از سوی پالی نتورک و هکرهاست. «تام رابینسون»، محقق بلاکچین شرکت Elliptic می‌گوید: «این احتمال وجود دارد که انتقال سرمایه‌ها نیازمند هر دو کلیدی باشد که در دست پالی نتورک و هکرها قرار دارد. بنابراین هکرها همچنان می‌توانند در صورت تمایل این سرمایه را از دسترس خارج کنند.»

هکرها می‌گویند کلید نهایی را زمانی در اختیار این شبکه قرار می‌دهند که همه آماده باشد. با این حال، نمی‌دانیم که منظور آن‌ها از آماده بودن چیست. افزون بر این، هکرها مدعی شده‌اند که پالی نتورک ۵۰۰ هزار دلار به آن‌ها پیشنهاد پاداش داده‌اند تا سرمایه‌ها را برگردانند، ولی این پیشنهاد از سوی هکرها رد شده است. پالی همچنین به هکرها تعهد داده بود که در صورت همکاری آن‌ها را تحت تعقیب قرار نمی‌دهند.

«جیک مور»، کارشناس امنیت سایبری شرکت ESET می‌گوید: «اعطای مصونیت قضایی احتمالا حرکت هوشمندانه‌ای برای جلب نظر هکرها بوده است، اما بعید است که مقامات با چنین تصمیمی موافق باشند یا حتی اجازه انجام چنین کاری را بدهند.» سرقت ۶۱۰ میلیون دلار از پالی نتورک احتمالا بزرگ‌ترین حمله به شبکه‌های رمزارزی در تاریخ بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی