ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیجی‌تک؛ هوش مصنوعی به زبان ساده

هوش مصنوعی از دور پدیده‌ای پیچیده و ترسناک است و همگان فکر می‌کنند این ساخته بشر به زودی انسان‌ها را از بین می‌برد. اما شاید باورتان نشود اگر بدانید همین الان که این مطلب را می‌خوانید هوش مصنوعی در پس‌زمینه دیوایس شما در حال فعالیت است. در اصل زندگی ما بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید درگیر این نوع از هوش شده و به همین دلیل در این ویدیو به سراغ آن رفته‌ام و انواع آن را توضیح داده‌ام.

تماشای ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

هوش مصنوعی به صورت کلی از دهه ۱۹۵۰ میلادی بر سر زبان‌ها افتاد. بر اساس تعریف مینسکی، هوش مصنوعی یعنی «هر چیزی که بتواند توسط ماشین انجام شود و نیاز به دخالت انسان نداشته باشد». البته این تعریف زیاد با دنیای امروز ما جور در نمی‌آید چرا که امروزه تقریبا از ماشین‌آلات در تمامی صنایع استفاده می‌شود. در نتیجه ما یک تعریف مدرن از هوش منصنوعی داریم و آن هم یعنی «سیستمی که بتواند به کمک توانایی‌های اکتسابی خود، کاری که پیش از این قادر به انجام آن نبوده را انجام دهد». به عبارت ساده‌تر یعنی به خود آموزش دهد که کاری جدید انجام دهد.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی دو نوع کلی دارد: هوش مصنوعی ضعیف و جامع. آن چیزی که ما به عنوان دستیار صوتی هوشمند و سیستم‌های تبلیغاتی هدف‌دار یا موتورهای جستجو می‌شناسیم همه در دسته هوش مصنوعی ضعیف قرار می‌گیرند، یعنی تنها قادر به انجام کارهایی هستند که برایشان آموزش دیده‌اند. در مقابل آن هوش مصنوعی جامع قرار دارد که می‌تواند به خود آموزش دهد تا کارهایی که پیش از این نیز بلد نبود را انجام دهد. این نوع هوش بر اساس گفته محققین تا سال ۲۰۷۵ در دسترس انسان قرار می‌گیرد و پس از آن با چنان سرعتی پیشرفت می‌کند که تقریبا از انسان نیز قدرتمندتر و تواناتر می‌شود.

در رابطه با دو نوع پیشرفته‌تر و ترسناک‌تر هوش مصنوعی در ویدیو فوق بیشتر توضیح داده‌ام. در نتیجه پیشنهاد می‌کنم حتما این ویدیو را تماشا کنید و آن را برای دوستانتان نیز بفرستید. با سابسکرایب کانال یوتوب دیجیاتو نیز از رسانه محبوب خود حمایت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.