ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نینتندو سوییچ پس از ۳۳ سال فهرست بازی‌های پرفروش ژاپن را تسخیر کرد

کنسول نینتندو سوییچ بالاخره در بازار ژاپن پلی استیشن را پشت سر گذاشت. حالا تمام بازی‌های فهرست هفتگی فامیتسو از عناوین سوییچ تشکیل شده و از Minecraft در رده اول تا Super Mario Maker 2 ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

کنسول نینتندو سوییچ بالاخره در بازار ژاپن پلی استیشن را پشت سر گذاشت. حالا تمام بازی‌های فهرست هفتگی فامیتسو از عناوین سوییچ تشکیل شده و از Minecraft در رده اول تا Super Mario Maker 2 در رده سی‌ام را در بر می‌گیرد.

فهرست ۳۰ بازی پرفروش هفتگی به تاریخ ۸ اوت (۱۷ مرداد) به طور کامل به بازی‌های سوییچ اختصاص یافته است. این اتفاق آخرین بار در ماه نوامبر سال ۱۹۸۸ افتاده بود، زمانی که بازی‌های پلتفرم فمیکام نینتندو به‌صورت کامل تمام این فهرست را در اختیار گرفته بودند.

افزون بر ۳۳ سال پیش، نینتندو قبلا از طریق چند پلتفرم این فهرست را به بازی‌های خود اختصاص داده بود. این شرکت در اوایل دهه ۱۹۹۰ با پلتفرم‌های فمیکام، سوپر فمیکام (یا سوپر NES) و گیم بوی فهرست فامیتسو را تسخیر کرد. با این حال، در اختیار گرفتن کل این فهرست توسط یک پلتفرم کار بسیار سخت‌تری است.

شرایط بازار ژاپن در نقطه مقابل آمریکا قرار دارد. اگرچه سوییچ در ایالات متحده هم رقبا را پشت سر گذاشته و نینتندو از نظر فروش برخی بازی‌ها مثل Skyward Sword HD عملکرد خوبی داشته، ولی نسبت به ژاپن با مقاومت بیشتری از سوی پلی استیشن و ایکس باکس مواجه است.

در حال حاضر توضیح دقیقی برای موفقیت سوییچ در دسترس نیست، اما عناوین این فهرست از تاثیر نینتندو و سلایق کاربران محلی حکایت دارد. اکثر بازی‌های این فهرست یا به خود نینتندو تعلق دارند یا از فرنچایزهای محبوب در ژاپن مثل Monster Hunter و Dragon Quest هستند. به‌علاوه، ژاپن دوباره با موج بزرگ شیوع ویروس کرونا روبرو شده و همین مسئله خانه‌نشینی و افزایش فروش بازی‌ها را در پی داشته است.

فروش بالای بازی‌های سوییچ احتمالا یکی از دلایلی است که فرآیند تولید و عرضه نسل بعدی این کنسول را دچار تاخیر کرده است. به عبارت دیگر، نینتندو برای عرضه کنسول جدیدش عجله‌ای ندارد، چون این دستگاه هنوز پس از چهار سال از زمان عرضه منبع درآمد خوبی برای این شرکت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی