ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ترکیه به برخی دریافت‌کنندگان واکسن سینوواک، دوز اضافه فایزر تزریق می‌کند

وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد افرادی که واکسن چینی سینوواک دریافت کرده و قصد سفر به کشورهایی را دارند که فقط واکسن فایزر مورد تایید آنها برای ورود است،‌ می‌توانند یک دوز اضافه واکسن فایزر ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد افرادی که واکسن چینی سینوواک دریافت کرده و قصد سفر به کشورهایی را دارند که فقط واکسن فایزر مورد تایید آنها برای ورود است،‌ می‌توانند یک دوز اضافه واکسن فایزر را دریافت کرده و به کشورهای موردنظر سفر کنند.

با این رویکرد افرادی که واکسن چینی سینوواک را دریافت کرده‌اند و اکنون قصد سفر به برخی کشورها را دارند که تزریق واکسن فایزر برای ورود به آن کشورها الزامی است، می‌توانند با دریافت دوز واکسن فایزر بدون هیچ مشکلی به این کشورها سفر کنند.

در واقع برخی کشورها تزریق واکسن چینی را تایید نمی‌کنند و به مسافرانی که واکسن چینی دریافت کرده‌اند، اجازه ورود نمی‌دهند. ترکیه تاکنون ۸۳ میلیون دوز واکسن کرونا تزریق کرده ولی در هفته‌های اول واکسیناسیون،‌ فقط واکسن چینی استفاده می‌شد که در برخی کشورهای غربی تایید نشده. بدین معنی که اگر فردی برای مثال واکسن چینی سینوواک را دریافت کرده باشد، امکان ورود به برخی از کشورها را ندارد.

با توجه به اینکه مطالعات انجام شده نشان می‌دهند آنتی بادی‌های ایجاد شده توسط واکسن سینوواک پس از گذشت حدود شش ماه از زمان تزریق،‌ کاهش پیدا می‌کند،‌ ترکیه از ماه گذشته تزریق دوز سوم را به کادر درمان و بهداشت و همچنین افراد بالای ۵۰ سال آغاز کرده. تاکنون بیش از ۶ میلیون دوز سوم در این کشور تزریق شده است.

وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرده افرادی که قصد سفر به کشورهای غربی را دارند و در گذشته دوز سوم یا تقویتی فایزر به آن‌ها تزریق شده، می‌توانند در صورت نیاز دوز دوم فایزر (یا در حالت کلی چهارمین دوز واکسن) را هم دریافت کنند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرده که واکسیناسیون افراد بالای ۱۵ سال را آغاز کرده و کودکان بالای ۱۲ سال مبتلا به بیماری‌های مزمن نیز واجد شرایط دریافت واکسن خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی