ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

TCL برای اولین بار تامین پنل OLED گوشی‌های سامسونگ را برعهده می‌گیرد

براساس گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت «دیجی تایمز»، شرکت TCL قرار است برای اولین بار تامین پنل‌های OLED موردنیاز گوشی‌های هوشمند سامسونگ را برعهده بگیرد. نشریه چینی China Securities گزارش منتشر شده از سوی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

براساس گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت «دیجی تایمز»، شرکت TCL قرار است برای اولین بار تامین پنل‌های OLED موردنیاز گوشی‌های هوشمند سامسونگ را برعهده بگیرد.

نشریه چینی China Securities گزارش منتشر شده از سوی دیجی‌تایمز مبنی بر تامین نمایشگر OLED موردنیاز موبایل‌های سامسونگ توسط TCL را تایید کرده و می‌گوید شرکت «TCL China Star» قرار است تولید پنل‌های OLED را برعهده داشته باشد.

این اولین باری نیست که TCL تامین نمایشگر موردنیاز سامسونگ را برعهده دارد،‌ اما نخستین باری است که این شرکت پنل OLED موردنیاز کره‌ای‌ها را تامین می‌کند. شرکت TCL تولید حدود ۱۵ درصد از نیاز پنل LCD سامسونگ را برای تلویزیون‌های هوشمند برعهده دارد و این غول فناوری کره‌ای دومین مشتری بزرگ TCL محسوب می‌شود.

هفته گذشته، TCL گزارش مالی نیمه اول سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد که از افزایش ۱۵۳.۲۹ درصدی درآمد عملیاتی این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر می‌داد.

همچنین این شرکت اضافه کرد که میزان عرضه پنل‌های OLED این شرکت در نیمه اول سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و همین موضوع باعث شده که سهم بازار نمایشگر OLED این شرکت نیز افزایش پیدا کند و بتواند به رتبه چهارم جدول عرضه نمایشگر OLED در بازارهای جهانی دست یابد.

شهریورماه سال گذشته، سامسونگ کارخانه تولید پنل‌های LCD خود در «سوژو» چین را با قیمت ۱.۰۸ میلیارد دلار به یکی از زیر مجموعه‌های TCL به نام «CSOT» فروخت. CSOT پس از BOE دومین تولید کننده پنل‌های LCD در چین است و قبلا بخشی از سهام واحدهای تولیدی سامسونگ در «سوژو» را در اختیار داشت.

حالا و بر اساس توافق جدید ۶۰ درصد این کارخانه در اختیار CSOT، ده درصد در اختیار TCL و ۳۰ درصد باقیمانده هم در اختیار دولت محلی سوژو قرار خواهد گرفت. این واحد تولید ۲۷ درصد از کل نیاز پنل‌های LCD سامسونگ را برعهده داشت که اغلب در مانیتورها و تلویزیون‌ها به کار می‌رفتند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی