ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماهیندرا XUV700
معرفی و بررسی خودرو

۵۰۰ میلیون تومان برای یک کراس اوور 7 نفره؛ ماهیندرا XUV700 به جنگ رقبای چینی می‌رود

ماهیندرا عرضه مدل جدید XUV700 را آغاز کرد. این خودرو جایگزین XUV500 که از سال 2011 روی خط تولید قرار داشت، محسوب شده و در دسته شاسی‌بلندهای کامپکت قرار می‌گیرد. شرکت هندی همراهِ این خودرو، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

ماهیندرا عرضه مدل جدید XUV700 را آغاز کرد. این خودرو جایگزین XUV500 که از سال 2011 روی خط تولید قرار داشت، محسوب شده و در دسته شاسی‌بلندهای کامپکت قرار می‌گیرد. شرکت هندی همراهِ این خودرو، از لوگو و هویت متحول شده خود نیز رونمایی کرده است و قصد دارد با قیمت گذاری رقابتی این کراس اوور خانوادگی را در دو تیپ 5 و 7 نفره در بازارهای صادراتی عرضه کند.

نمای کناری ماهیندرا XUV700

با قیمتی معادل تقریبا 16 هزار دلار یا بیش از 500 میلیون تومان (فعلا با دلار 32 هزار تومانی!)، ماهیندرا XUV700 باید به مصاف رقبایی چون هیوندای آلکازار، MG هکتور پلاس و تاتا سافاری برود. طراحی مدرن و تکنولوژی‌های قابل قبول از نقاط قوت XUV700 در رویارویی با رقبا هستند.

ماهیندرا XUV700 بر مبنای پلتفرم W601 ساخته شده و طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با 4,695، 1,890 و 1,755 میلیمتر دارد، ضمن اینکه فاصله محوری آن برابر با 2,750 میلیمتر است. این کراس‌اوور هندسی در دو نسخه 5 و 7 نفره راهی بازار خواهد شد.

نمای کناری ماهیندرا XUV700

در نمای روبرو چراغ‌های C شکل ادغام شده با جلوپنجره نسبتا عریض و حجیم، چهره متمایزی به ماهیندرا XUV700 بخشیده، لوگوی جدید هم در قسمت میانی جلوپنجره نصب شده است. در نمای جانبی با پروفیل ساده و یک‌دستی روبرو هستیم. دستگیره‌های در کشویی مخفی‌شونده از جالب‌ترین ویژگی‌ها در این نما به شمار می‌روند.

نمای روبرو ماهیندرا XUV700

اما در قسمت عقب طراحان ماهیندرا با کمک گرفتن از حجم‌پردازی‌ها و خطوط تیز، پیکره‌ای عضلانی خلق کرده‌اند. چراغ‌های Y شکل و اسپویلر سقفی از جمله شاخص‌ترین ویژگی‌های XUV700 در نمای عقب هستند.

نمای سه رخ ماهیندرا XUV700

در داخل کابین ماهیندرا XUV700 از طراحی مدرن و بروزی برخوردار است. داشبورد این کراس‌اوور فرمی ساده دارد و در بخش میانی آن یک نمایشگر 10.25 اینچی برای مدیریت سیستم اینفوتینمنت تعبیه شده؛ همانند اکثر مدل‌های روز، این خودرو نیز از نمایشگر دیجیتال در پشت فرمان بهره می‌برد. در تریم‌های پایین رده این نمایشگر ابعادی برابر با 7 و 8 اینچ دارد، اما در تریم‌های بالارده از نمایشگر 10.25 اینچی برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده استفاده شده است.

داخل کابین ماهیندرا XUV700

دکمه‌های کنترل متعدد روی فرمان، پشتیبانی از آمازون الکسا توسط سیستم اینفوتینمنت و استارت دکمه‌ای از جمله خصوصیات XUV700 در داخل کابین هستند. تجهیزات این خودرو نیز شامل مواردی مثل کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سیستم تشخیص علایم راهنمایی و رانندگی، دستیار نوربالا و سیستم صوتی 445 واتی ساخت سونی می‌شود.

پشت آمپری ماهیندرا XUV700

کراس‌اوور جدید هندی‌ها با دو موتور بنزینی و دیزلی و آپشن انتقال قدرت به هر چهار چرخ به دست مشتریان خواهد رسید. موتور بنزینی چهار سیلندر و توربوشارژ حجمی برابر با 2 لیتر داشته و می‌تواند 197 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور با گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته خودکار ترکیب می‌شود.

ماهیندرا XUV700
لوگوی جدید ماهیندرا موسوم به Twin Peaks یا قله‌های دوقلو

موتور توربودیزلی در نظر گرفته شده برای XUV700 حجمی برابر با 2.2 لیتر دارد. این موتور در دو نسخه موجود بوده و در نسخه پایین‌رده قادر است 153 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور تولید کند. اما در نسخه مخصوص مدل‌های پرچمدار خروجی این موتور به 182 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است.

نکته جالب توجه اینکه علاوه بر عرضه در بازار داخلی، هندی‌ها امیدوارند این کراس‌اوور اقتصادی را به سایر بازارهای بین‌المللی نیز صادر کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Sina رستکار
    Sina رستکار | ۱۵ شهریور ۱۴۰۰

    بیاد ایران کم تر از ۷۰۰ بفروش نمیرسه

  • داود
    داود | ۴ شهریور ۱۴۰۰

    آفرین دارن وقتی تلاش کنی نتیجه میگیری مدیران بی لیاقت و بی شرف ما فقط بفکر دزدی هستن

  • Mahyar_t91
    Mahyar_t91 | ۳۱ مرداد ۱۴۰۰

    تورو خدا کپی نکنید بزارین رنو تالیسمان هم نفس بکشه

  • Reza12022
    Reza12022 | ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

    با این قیمت بفرسته ایران یک ماهه کل تولید یک سالشو میخرن،،، البته فقط با این قیمت ،،بازم البته بشه ۱۰۰ میلیون من من و ۹۹درصد مردم ایران ندارن که بخرن ...

مطالب پیشنهادی