ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اف‌تی‌سی می‌خواهد فیسبوک را به فروش اینستاگرام و واتس‌اپ مجبور کند

کمیسیون تجارت فدرال (FTC) شکایت ضدانحصار اصلاح‌ شده‌ای را علیه فیسبوک ثبت کرده و ادعا می‌کند که این شرکت با خرید اینستاگرام و واتس‌اپ قوانین ضدانحصار فدرال را نقض کرده. شکایت جدید نسخه مفصل‌تر اتهامی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

کمیسیون تجارت فدرال (FTC) شکایت ضدانحصار اصلاح‌ شده‌ای را علیه فیسبوک ثبت کرده و ادعا می‌کند که این شرکت با خرید اینستاگرام و واتس‌اپ قوانین ضدانحصار فدرال را نقض کرده. شکایت جدید نسخه مفصل‌تر اتهامی است که پیش از این به دلیل عدم وجود شواهد کافی رد شده بود و عنوان می‌‌کند که فیسبوک باید اینستاگرام و واتس‌اپ را بفروشد.

در این شکایت با استناد به زمان صرف شده و کاربران فعال روزانه و ماهانه عنوان شده است:

«فیسبوک امروزه سهم عمده‌ای از بازار مربوط به خدمات شبکه‌های اجتماعی ایالات متحده را در اختیار دارد و آن را از سال ۲۰۱۱ تاکنون حفظ کرده است. معیارهای ارائه شده شواهد قابل توجهی از قدرت انحصاری پایدار فیسبوک در خدمات شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌کنند.»

شکایت اول FTC سال گذشته به ثبت رسید و در آن زمان ادعا شده بود که خرید شبکه‌های رقیب از سوی فیسبوک، به این شرکت در بازار شبکه‌های اجتماعی قدرت انحصاری می‌دهد. اما دادگاه شکایت کمیسیون را به دلیل عدم وجود شواهد کافی در مورد قدرت انحصاری فیسبوک رد کرد. با این حال، دادگاه در آن زمان به FTC فرصت داد تا شکایت اصلاح شده خود را تا ۲۸ مرداد ماه مطرح کند.

فیسبوک

به صورت کلی، شکایت جدید حاوی تعریف دقیق و کاملی از شبکه‌های اجتماعی شخصی است که ادعا شده فیسبوک در آن قدرت انحصاری دارد. طبق تعریف FTC تنها رقیب مهم فیس بوک در این فضا اسنپ‌ چت است. کمیسیون همچنین از دادگاه درخواست می‌کند که فیسبوک را مجبور به فروش اینستاگرام و واتس‌اپ کند و همچنین از دادگاه می‌خواهد که این شرکت را از خریدهای مشابه در آینده منع کند.

پس از تعریف بازار، این شکایت عمدتا روی معیارهای توجه مانند کاربران فعال ماهانه، کاربران فعال روزانه و زمان صرفه شده کاربران در آن‌ها متمرکز خواهد شد تا سلطه‌گری این شرکت را مشخص کند.

فیسبوک تا ۴ اکتبر (۱۲ مهر) فرصت دارد تا پاسخ قانونی خود نسبت به این شکایت را ارائه کند. البته این شرکت در توییتر آخرین شکایت FTC را بی‌ارزش خواند و نوشت: «در گذشته هیچ ادعای معتبری مبنی بر انحصار فیسبوک وجود نداشت و اکنون نیز اوضاع تغییری نکرده است.» همراه با شکایت اصلاح شده، FTC تصریح کرد که «لینا خان»، رئیس کمیسیون همچنان نقش فعالی در این پرونده ایفا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی