ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس از کروم بوک CZ1 با کاور مقاوم و استاندارد نظامی رونمایی کرد

کروم بوک CZ1 ایسوس یک تبلت با قابلیت اتصال کیبورد است که از کیس مقاوم با استانداردهای نظامی جهت استفاده در مدارس توسط دانش آموزان بهره می‌برد. کروم بوک CZ1 ایسوس از تراشه مدیاتک Kompanio ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

کروم بوک CZ1 ایسوس یک تبلت با قابلیت اتصال کیبورد است که از کیس مقاوم با استانداردهای نظامی جهت استفاده در مدارس توسط دانش آموزان بهره می‌برد.

کروم بوک CZ1 ایسوس از تراشه مدیاتک Kompanio 500 بهره می‌برد که هشت هسته با چهار هسته کورتکس A73 و چهار هسته کورتکس A53 دارد. پردازشگر گرافیکی مالی G72 MP3 نیز وظیفه انجام امور گرافیکی را برعهده دارد. صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی دستگاه از رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند و پنل LCD لمسی آن نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ را ارائه می‌دهد. سایر ویژگی‌های نمایشگر شامل حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت و نسبت صفحه نمایش به بدنه ۶۸ درصد می‌شود.

کیبورد با قابلیت جدا شدن از محصول یکی از نکات کلیدی کروم بوک CZ1 محسوب می‌شود که از ترک‌پد نیز بهره می‌برد. کاور ضد ضربه دستگاه موفق به کسب گواهی نظامی MIL-STD 810H شده است و می‌تواند افتادن از فاصله ۱.۵ متری را تحمل کند. پایه‌ای جداگانه هم برای قرارگیری صحیح تبلت در هنگام اتصال به صفحه کلید روی کاور قرار گرفته و بخش مجزایی نیز میزبان قلم استایلوس خواهد بود. کاور دستگاه از بافت سه‌بعدی خاصی استفاده می‌کند که میزان جذب اثر انگشت و خش‌ها را کاهش می‌دهد.

از سایر مشخصات سخت افزاری کروم بوک CZ1 ایسوس می‌توان به ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی از نوع eMMC اشاره کرد که در گران‌ترین پیکربندی به ۱۲۸ گیگابایت افزایش پیدا می‌کند. ۴ گیگابایت رم از نوع LPDDR4X نیز در کنار پردازنده قرار گرفته است. درگاه‌های ارتباطی دستگاه با محدودیت نسبی مواجه هستند و شامل یک پورت USB-C نسل ۲.۰ به همراه جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون می‌شوند.

باتری ۲۷ وات ساعتی دو سلولی قرار گرفته روی تبلت قادر است تا با هربار شارژ ۱۱ ساعت دوام بیاورد و شارژر ۴۵ واتی درون جعبه برای تامین انرژی مجدد آن در نظر گرفته شده است. دوربین سلفی کروم بوک به حسگر ۲ مگاپیکسلی مجهز شده و دوربین اصلی آن هم از حسگر ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. تاکنون جزئیاتی پیرامون قیمت نسخه‌های مختلف و زمان عرضه آن‌ها از سوی ایسوس به صورت رسمی اعلام نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی