ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیپد پرو M1
تکنولوژی

احتمال استفاده از تیتانیوم در بدنه نسل‌های آینده آیپد

اپل ظاهرا می‌خواهد برای نسل‌های بعدی آیپد به سراغ شاسی با جنس آلیاژ تیتانیوم برود و آن را جایگزین بدنه مبتنی بر آلومینیوم مدل‌های کنونی کند. «دیجی‌تایمز» اخیرا در گزارشی اعلام کرده بود که اپل می‌خواهد ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

اپل ظاهرا می‌خواهد برای نسل‌های بعدی آیپد به سراغ شاسی با جنس آلیاژ تیتانیوم برود و آن را جایگزین بدنه مبتنی بر آلومینیوم مدل‌های کنونی کند.

«دیجی‌تایمز» اخیرا در گزارشی اعلام کرده بود که اپل می‌خواهد چندین کنفرانس برای رونمایی از محصولاتش در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) برگزار کند که یکی از آن‌ها مربوط به نسل نهم آیپد استاندارد می‌شود. دیجی‌تایمز در این گزارش به نقل از منابع خود عنوان می‌کند که آیپد جدید همچنان به شاسی آلیاژی آلومینیومی مجهز خواهد بود که توسط PVD (انباشت بخار فیزیکی) پردازش می‌شود.

با این وجود منابع فاش کرده‌اند که اپل مایل به تجهیز آیپدهای خود به شاسی فلزی بر پایه تیتانیوم است، اما هزینه‌های بالای این کار ممکن است در حال حاضر مقرون به صرفه نباشد.

آیپد

این خبر به دنبال گزارش مشابه دیگری از اوایل ماه جاری منتشر شد که ادعا می‌کرد سری آیفون ۱۴ که سال ۲۰۲۲ از راه می‌رسد، احتمالا به دلیل استحکام و دوام بیشتر در مدل‌های پرو و پرو مکس بدنه‌ای با جنس آلیاژ تیتانیوم خواهد داشت.

در مقایسه با فولاد ضد زنگ، تیتانیوم دارای سختی نسبتا بالاتری است که باعث مقاومت بیشتر آن در برابر خط و خش می‌شود. همچنین سختی آن باعث می‌شود تا مقاومت کافی در برابر خم شدن را نیز داشته باشد.

با این حال، استحکام زیاد تیتانیوم همچنین باعث سخت شدن تولید محصولات مجهز به آن می‌شود، بنابراین اپل یک فرآیند جدید را توسعه داده که می‌تواند باعث افزایش جلای تیتانیوم و جلوه‌های جذاب‌تری برای آن شود. اپل همچنین در حال تحقیق درباره استفاده از پوشش‌های سطحی اکسید نازک است که می‌تواند لکه‌دار و چرب شدن گوشی با اثر انگشت را کاهش دهد.

اگر گزارش‌های ارائه شده دقیق باشند، اپل برای اولین بار در آیفون‌ها و آیپد‌ها از تیتانیوم استفاده خواهد کرد. این غول فناوری تاکنون از تیتانیوم به عنوان یک ماده اختیاری در مدل‌های اخیر اپل واچ و اپل کارت فیزیکی استفاده کرده، اما جدیدترین آیفون‌ها و آیپدها همچنان از جنس فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم ساخته شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sackboy
    sackboy | ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

    خود تیتانیوم که آلیاژ نیست، عنصره.
    منظورتون یک آلیاژِ دارای تیتانیومه؟

مطالب پیشنهادی