ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فضانوردان چینی دومین پیاده‌روی فضایی خود را با موفقیت انجام دادند

دو فضانورد چینی در دومین پیاده‌روی فضایی خود چندین ابزار جدید مانند دستگاه تهویه هوای پشتیبان روی ایستگاه فضایی جدید خود نصب کردند. این دو فضانورد از ایستگاه فضایی خارج شدند و سومین عضو ماموریت ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

دو فضانورد چینی در دومین پیاده‌روی فضایی خود چندین ابزار جدید مانند دستگاه تهویه هوای پشتیبان روی ایستگاه فضایی جدید خود نصب کردند. این دو فضانورد از ایستگاه فضایی خارج شدند و سومین عضو ماموریت شنزو ۱۲ برای هدایت و پشتیبانی این دو داخل ایستگاه ماند.

در این ماموریت این دو فضانورد چندین دستگاه جدید روی بدنه ایستگاه نصب کردند. در ابتدا دستگاه Foot Restraint و سکویی برای انجام فعالیت‌های بیرون از ایستگاه روی بازوی رباتیک آن نصب شد. دستگاه Foot Restraint به فضانوردان اجازه می‌دهد تا بتوانند روی هر سطحی که خواستند بایستند و بقیه دستگاه‌ها را به هر جایی روی ایستگاه فضایی که خواستند منتقل کنند.

Foot Restraint

پس از آن، فضانوردان دستگاه پمپاژ کنترل حرارتی را نصب کردند که یکی از مهم‌ترین بخش‌های سیستم تهویه هوای ایستگاه فضایی است. این پمپ در واقع دستگاه پشتیبانی برای دستگاه پمپ داخل ماژول به شمار می‌رود. همچنین پایه براکتی به دوربین پانورامای نزدیک دریچه ایستگاه متصل کردند تا میدان دید این دوربین را بهتر کند.

در نهایت این دو فضانورد یک ساعت زودتر از برنامه تعیین شده به داخل ماژول اصلی برگشتند. یکی از فضانوردان پس از انجام این ماموریت از همه همراهان برای این همکاری قوی تشکر و از تمام مردم کشورش برای محبت‌هایشان قدردانی کرد. اولین راه‌پیمایی فضایی فضانوردان چین اوایل ماه گذشته میلادی انجام شد.

چین در ۸ اردیبهشت‌ماه امسال ماژول اصلی ایستگاه فضایی خود را در مدار زمین قرار داد. ماژول تیان‌هه (به معنی هارمونی آسمان‌ها) با طول ۱۶.۶ متر، عرض ۴.۲ متر و وزن ۲۲.۵ تن بزرگترین فضاپیمای ساخت چین محسوب می‌شود. دو ماژول دیگر به نام ون‌تیان و منگ‌تیان در سال آینده به تیان‌هه اضافه می‌شوند و شکل تی مانندی را برای این ایستگاه فضایی به وجود می‌آورند. این دو ماژول کمک می‌کند تا فضانوردان بتوانند در مدت زمان طولانی‌تری در این ایستگاه بمانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی