ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ با عبور از اینتل، بزرگترین تامین‌کننده نیمه‌رسانا در فصل دوم ۲۰۲۱ شد

بر اساس گزارشی جدید، سامسونگ با پیشی گرفتن از اینتل در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ بزرگترین تامین‌کننده نیمه هادی جهان بوده است. همچنین در حالی که مدیاتک و انویدیا شاهد رشد قابل توجهی بوده‌اند، ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

بر اساس گزارشی جدید، سامسونگ با پیشی گرفتن از اینتل در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ بزرگترین تامین‌کننده نیمه هادی جهان بوده است. همچنین در حالی که مدیاتک و انویدیا شاهد رشد قابل توجهی بوده‌اند، اینتل، TSMC و کوالکام رشد چندان زیادی نداشته‌اند.

طبق گزارش IC Insights، سهم سامسونگ در بازار نیمه‌ هادی به دلیل افزایش تقاضا و همچنین قیمت‌ DRAM و حافظه فلش افزایش یافته است. فروش غول فناوری کره‌ای در سه ماهه دوم سال جاری ۱۹ درصد افزایش یافته و به ۲۰.۳ میلیارد دلار رسیده است.

سامسونگ

این امر به سامسونگ کمک کرد تا در بازار جهانی نیمه هادی اینتل را شکست دهد و برترین تامین‌کننده بازار شود. پیش‌بینی می‌شود سامسونگ در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ با رشد ۱۰ درصدی فاصله خود با رقیب آمریکایی‌اش را بیشتر کند و درآمدش را به ۲۲.۳ میلیارد دلار برساند.

سامسونگ در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ که بازار حافظه آخرین روند چرخشی خود را پشت سر گذاشت نیز عنوان برترین تامین‌‌کننده نیمه‌ هادی را به خود اختصاص داده بود. در آن زمان، فروش شرکت کره‌ای در زمان اوج رشد بازار حافظه در سال ۲۰۱۸ از ۲۰ میلیارد دلار فراتر رفت.

سامسونگ

از عملکردهای قابل توجه دیگر در سه ماهه دوم سال جاری میلادی می‌توان به فروش شرکت‌های مدیاتک و انویدیا اشاره کرد که به ترتیب رشد فصلی ۱۷ و ۱۴ درصدی داشته‌اند.

هرچند موقعیت شرکت‌های تامین‌کننده حافظه مانند SK Hynix و Micron در لیست ده شرکت برتر صنعت نیمه‌هادی تغییری نداشته، اما آن‌ها به ترتیب رشد ۲۱ و ۱۶ درصدی را تجربه کرده‌اند. در همین حال شرکت‌های بزرگ دیگر این صنعت مانند کوالکام، TSMC و اینتل تنها ۳ درصد و برودکام تنها ۱ درصد رشد فصلی داشته‌اند.

به صورت کلی، فروش ۱۰ شرکت تامین‌کننده برتر نیمه هادی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ با ۱۰ درصد رشد به ۹۵.۵ میلیارد دلار رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی