ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک Horizon Workrooms را معرفی کرد: برگزاری جلسات با واقعیت مجازی

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کارکنان جهان دورکار شدند و نحوه برگزاری جلسات از حضوری به آنلاین تغییر کرد. اما شاید برخی علاقه‌ای به جلسات ویدیویی نداشته باشند و به دنبال تجربه فراگیرتری باشند. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۳

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کارکنان جهان دورکار شدند و نحوه برگزاری جلسات از حضوری به آنلاین تغییر کرد. اما شاید برخی علاقه‌ای به جلسات ویدیویی نداشته باشند و به دنبال تجربه فراگیرتری باشند. در همین راستا، فیسبوک از یک اپ واقعیت مجازی جدید به نام «Horizon Workrooms» رونمایی کرده که حس نشستن در کنار یکدیگر را به کاربران القا می‌کند.

Horizon Workrooms یک اپ رایگان برای کاربران هدست واقعیت مجازی آکیلس کوئست ۲ است؛ هدستی که با قیمت ۲۹۹ دلار فروخته می‌شود. این اپ را باید جدی‌ترین تلاش فیسبوک برای ارتباط اجتماعی از طریق فناوری واقعیت مجازی درنظر گرفت.

اپ Workrooms امکان برقراری ارتباط میان ۱۶ نفر را با هدست واقعیت مجازی فراهم می‌کند. افراد در این جلسه به صورت یک آواتار کارتونی به نمایش گذاشته می‌شوند که البته می‌توان آن را شخصی‌سازی کرد. کاربران در جلسات دور یک میز قرار می‌گیرند و بالاتنه آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

در یک جلسه حداکثر می‌توانند ۵۰ نفر حضور داشته باشند که البته همانطور که گفتیم، ۱۶ نفر امکان استفاده از هدست را دارند و ۳۴ نفر دیگر به صورت تماس ویدیویی حاضر می‌شوند.

افرادی که با هدست واقعیت مجازی آکلیس کوئست ۲ در جلسه حضور داشته باشند، می‌توانند دستان و انگشتان خود را حرکت دهند و البته دهان آواتار آن‌ها هم با صحبت کردن حرکت می‌کند. همچنین در جلسات یک تخته برای اشتراک‌گذاری تصاویر یا ارائه پروژه‌ها وجود دارد.

فیسبوک Horizon Workrooms

این اولین باری نیست که فیسبوک و زیرمجموعه‌اش، آکلیس می‌خواهند برقراری ارتباط اجتماعی از طریق واقعیت مجازی را ممکن کنند. در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به ترتیب شاهد انتشار برنامه‌های Oculus Rooms و فیسبوک Spaces بودیم که البته در اکتبر ۲۰۱۹ هردوی آن‌ها بسته شدند.

این کمپانی روی دنیای مجازی به نام Horizon کار می‌کند که قرار بود سال گذشته میلادی از راه برسد، اما هنوز بسیاری از کاربران به آن دسترسی ندارند. به گفته فیسبوک، این برنامه هنوز در فاز آزمایش خصوصی قرار دارد. احتمالا Workrooms بخشی از چیزی که باید در Horizon منتظرش باشیم را به نمایش می‌گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ubinotech
    Ubinotech | ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

    اوووه عجب چیزیه خدایش 😍😀

مطالب پیشنهادی