ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

استارتاپ چینی NIO با ایجاد یک برند جدید به مصاف فولکس واگن و تویوتا می‌رود

استارتاپ چینی NIO اعلام کرده برای مقابله با برندهای تولید انبوه پرفروشی چون فولکس واگن و تویوتا، یک برند جدید راه‌اندازی خواهد کرد. پیش از این NIO خود را رقیب برندهای رده‌بالا و لوکسی چون ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

استارتاپ چینی NIO اعلام کرده برای مقابله با برندهای تولید انبوه پرفروشی چون فولکس واگن و تویوتا، یک برند جدید راه‌اندازی خواهد کرد. پیش از این NIO خود را رقیب برندهای رده‌بالا و لوکسی چون ب‌ام‌و و آئودی می‌دانست، اما ظاهرا تغییر استراتژی داده و قصد دارد به بازار خودروهای مقرون به صرفه و ارزان‌قیمت نیز ورود پیدا کرده و مدل‌های برقی خود را با قیمتی پایین‌تر از محصولات تسلا به دست مشتریان برساند.

ویلیام لی مدیرعامل NIO اخیرا در یک بیانیه رسمی اعلام کرده رابطه بین این برند و برند تازه‌تاسیس تولید انبوه، همانند رابطه آئودی و فولکس واگن یا لکسوس و تویوتا خواهد بود. وی در بیانیه مذکور تاکید کرده این دو برند هسته‌ای مشترک داشته و یک تیم اصلی برای رهبری برند جدید ایجاد می‎‌شود.

آقای لی در این بیانیه گفته:

«ما می‌خواهیم محصولات و خدماتی بهتر را با قیمتی پایین‌تر از شرکت تسلا عرضه کنیم.»

مدیرعامل نیو افزوده این استارتاپ برنامه‌ای برای رقابت با مدل وولینگ هونگ گوانگ MINI EV که توسط شرکت مشترک جنرال موتورز و SAIC تولید می‌شود، ندارد.

شاید بدانید NIO در حال حاضر سه مدل شاسی‌بلند را روی خطوط تولید خود در شهر هافی دارد. با عرضه سدان ET7 و دو مدل دیگر در سال آینده، تنوع محصولات NIO افزایش خواهد یافت.

نکته عجیب اینکه این استارتاپ از لحاظ مالی اصلا از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده و در جدیدترین گزارش مربوطه از ضرر 659.3 یوانی (معادل 101.8 میلیون دلار) در سه ماهه دوم امسال خبر داده است. البته با وجود این ضرر کلان، باید گفت میزان آن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 45.4 درصد کاهش یافته است.

طبق آمار بین ماه‌های آوریل و ژوئن، NIO موفق شده 21,879 دستگاه از محصولات خود را به مشتریان تحویل دهد. این رقم هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریبا دو برابر شده، چرا که در آن مقطع زمانی NIO موفق به فروش 10,331 خودرو شده بود.

ناگفته نماند هنوز مشخص نیست برند مخصوص تولید انبوه NIO چه زمانی معرفی و شروع بکار خواهد کرد؛ همچنین معلوم نیست اولین مدل آن در چه کلاسی حضور خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی