ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با یک اپ مخصوص می‌خواهد عملکرد دستیار صوتی سیری را بهبود دهد

اپل اخیرا اپ جدیدی به نام Siri Speech Study را منتشر کرده که تنها با دعوتنامه می‌توان از آن استفاده کرد. این برنامه با جمع‌آوری بازخورد کاربران، برای بهبود عملکرد دستیار صوتی این شرکت یعنی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

اپل اخیرا اپ جدیدی به نام Siri Speech Study را منتشر کرده که تنها با دعوتنامه می‌توان از آن استفاده کرد. این برنامه با جمع‌آوری بازخورد کاربران، برای بهبود عملکرد دستیار صوتی این شرکت یعنی سیری تلاش می‌کند.

در حالی که اپل دستیار سیری را پیش از دستیار هوشمند گوگل و الکسا آمازون منتشر کرد، اما از بسیاری جهات دستیار صوتی کوپرتینویی‌ها کمترین میزان پیشرفت را در بین این سه مورد داشته‌اند.

بیشتر پیشرفت‌ دستیارهای صوتی به میزان داده‌ها و آموزش آن‌ها برای درک زبان‌ها، گویش‌ها و الگوهای گفتاری مربوط می‌شود. اپل اخیرا به منظور بهبود دستیار دیجیتالی خود با کمک اپلیکیشنی به نام Siri Speech Study مطالعه‌ای برای جمع‌آوری داده‌ها و بازخورد گفتاری آغاز کرده است.

سیری

به گفته این غول فناوری، اپلیکیشن Siri Speech Study به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا داده‌های خاصی از دستیار صوتی را برای بهبود آن به اپل ارسال کنند. اپلیکیشن تحقیقاتی اپل هم اکنون در کشورهای محدودی مانند ایالات متحده، کانادا، آلمان، فرانسه و هند در دسترس قرار دارد و اپل از ۱۸ مرداد آن را در اپ‌استور بارگذاری و اخیرا بروزرسانی جدیدی برای آن منتشر کرده است.

طبق گفته اپل، هنگام ورود به اپلیکیشن، شرکت‌کنندگان نتایج‌ بازخوردهای خود را بر اساس سیستم درخواست آن به اپل ارسال می‌کنند. به عنوان مثال، اگر سیری درخواست کاربران را اشتباه تشخیص دهد، آن‌ها می‌توانند درخواست خود و اشتباه سیری را به اپل گزارش کنند.

هیچ‌ داده‌ای از شرکت‌کنندگان به صورت خودکار برای اپل ارسال نمی‌شود و کاربران می‌توانند لیستی از درخواست‌های سیری را که در اپلیکیشن انجام داده‌اند مشاهده و بازخوردهای آن‌ را برای اپل ارسال کنند. اپل اعلام کرده که هیچ داده دیگری جز مواردی که مستقیما توسط شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود، برای انجام این تحقیق جمع‌آوری یا در اپلیکیشن استفاده نمی‌شود.

اپل در مورد اپلیکیشن خود چندان محرمانه عمل نکرده اما وجود آن را نیز به صورت علنی تبلیغ نمی‌کند. برای مثال با جستجوی آن نمی‌توانید اپلیکیشن را پیدا کنید و همچنین نام آن به عنوان یکی از اپلیکیشن‌های منتشر شده توسط اپل ذکر نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی