ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

Airbnb بطور رایگان محل اسکان موقت ۲۰ هزار پناهجوی افغان را تامین می‌کند

«برایان چسکی»، مدیرعامل Airbnb از تصمیم شرکت برای اسکان موقت پناهجویان افغان خبر داد. این شرکت قصد دارد به ۲۰ هزار پناهجوی افغان به صورت رایگان اسکان موقت بدهد و هزینه اقامت آنها را تامین ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

«برایان چسکی»، مدیرعامل Airbnb از تصمیم شرکت برای اسکان موقت پناهجویان افغان خبر داد. این شرکت قصد دارد به ۲۰ هزار پناهجوی افغان به صورت رایگان اسکان موقت بدهد و هزینه اقامت آنها را تامین کند.

مدیرعامل Airbnb به صورت دقیق رقمی که این شرکت برای اسکان موقت پناهجویان افغان در نظر گرفته، اعلام نکرده و همچنین مشخص نکرده که افغان‌ها تا چه مدت می‌توانند از امکان اسکان موقت استفاده کنند.

Airbnb پلتفرمی است که در زمینه اجاره مکان‌های اقامتی فعالیت می‌‌کند و کاربران می‌توانند از طریق وب‌سایت یا اپ موبایل از امکانات اقامتی آن استفاده کنند.

براساس اعلام ایالات متحده،‌ ظاهرا طی روزهای اخیر تقریبا ۴۸ هزار نفر از افغانستان خارج شده‌اند و این در حالی است که هزاران نفر همچنان در تلاش برای خروج از افغانستان هستند. در همین راستا مدیرعامل Airbnb از برنامه‌ریزی شرکت برای اسکان رایگان و موقت ۲۰,۰۰۰ مهاجر افغان در سراسر جهان خبر داده است.

برایان چسکی با انتشار توییتی اعلام کرد پناهجویان افغان می‌توانند از اسکان رایگان و موقت پلتفرم Airbnb استفاده کنند. در حال حاضر تعداد زیادی از افغان‌ها در فرودگاه کابل در انتظار خروج از این کشور هستند و در گرمای سوزان تجمع کرده‌اند. طالبان مهلت پروازهای هوایی را ۳۱ آگوست (۹ شهریور ماه) تعیین کرده است و این نگرانی وجود دارد که بسیاری از افرادی که می‌خواهند کشور را ترک کنند با مشکل روبرو شوند.

برایان چسکی در چنین شرایطی معتقد است که اسکان مهاجرین افغان در ایالات متحده و سایر کشورها یکی از بزرگترین بحران‌های بشردوستانه و پیش‌روی ما محسوب می‌شود و اعلام کرده در این مورد احساس مسئولیت می‌کند و قصد دارد قدمی برای کمک به افغان‌ها بردارد. وی امیدوار است این اقدام بتواند برای سایر شرکت‌ها نیز الهام بخش باشد و آنها نیز پا در مسیر مشابهی بگذارند.

باید منتظر ماند و دید شرکت‌های دیگر هم رویکرد Airbnb‌ را در پیش می‌گیرند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • enrix
    enrix | ۳ شهریور ۱۴۰۰

    چند نفرتون میخوایید اقامت بگیرید و تا کی میخوایید اقامت بگیرید ، راه حل مشکل کشورتون فقط داشتن یه دولت مستقله ، البته افغانستان بهم ریخته تر از این حرفاس کلی فرقه و عقیده و گروهک و .... داره کشوری نیست که یک صدا باشه چون از اول بهم ریخته بوده کشورش

مطالب پیشنهادی