ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون ۱۰ در سقوط از ارتفاع ۳.۳۵ کیلومتری سطح زمین جان سالم به در برد

خلبان هواپیمایی آرکانزاس آمریکا ادعا می‌کند که حین پرواز با هواپیمای DA40 و زمانی که وی قصد داشته از ابرهای زیبا عکس بگیرد، گوشی آیفون ۱۰ از ارتفاع حدود ۳.۳۵ کیلومتری به زمین پرتاب می‌شود. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

خلبان هواپیمایی آرکانزاس آمریکا ادعا می‌کند که حین پرواز با هواپیمای DA40 و زمانی که وی قصد داشته از ابرهای زیبا عکس بگیرد، گوشی آیفون ۱۰ از ارتفاع حدود ۳.۳۵ کیلومتری به زمین پرتاب می‌شود. بعد از این حادثه وی موبایل خود را با کمک اپلیکیشن Find My iPhone پیدا می‌کند و در کمال تعجب متوجه می‌شود که دستگاه سالم است و آسیب ندیده است.

گوشی‌های آیفون معمولا تحت آزمایش‌های مختلفی مانند غوطه‌ور شدن در آب و تست مقاومت قرار می گیرند و حالا در عمل نیز توانسته‌اند سربلند بیرون بیایند.

اخبار مربوط به این حادثه توسط صاحب دستگاه در انجمن هوانوردی منتشر شده است که خبر از سخت‌ترین عبور از تست مقاومت را که یک گوشی باید طی کند را تایید می‌کند. با این وجود نتیجه این آزمایش تصادفی بسیار چشمگیر و قابل توجه بوده است و یک بار دیگر استحکام بسیار خوب گوشی‌های آیفون را مشخص کرده است.

این خلبان که دیوید نام دارد در هنگام وقوع حادثه در حال پرواز با هواپیمای کوچک DA40 بوده است. هواپیمای کوچک دارای یک سایبان بزرگ پلکسی گلاس و پنجره‌های جانبی کوچکی است که در حین پرواز می‌توانند باز شوند. عکس پیوست شده در این خبر نشان می‌دهد که دیوید با دیدن ابرهای منحصر به فرد تصمیم گرفته است تا از این منظره زیبا در فاصله ۳.۳۵ کیلومتری زمین عکاسی کند.

خلبان این خبر در هنگام گرفتن عکس‌های محتاطانه عمل کرده است اما در نهایت وزش باد شدید باعث لغزش گوشی و سقوط آیفون ۱۰ به سمت زمین شده است. با این وجود او توانست گوشی خود را از طریق اپلیکیشن Find My iPhone پیدا و ردیابی کند. دیوید در نهایت توانست گوشی خود را در «آرکانزاس» پیدا کند و مشخص شد که به غیر از باتری دستگاه، سایر بخش‌های گوشی در وضعیت خوبی قرار داشتند.

مکانی که دستگاه در آن فرود آمده است (یک توده خاک سویا) نیز ممکن است به جلوگیری از تکه تکه شدن آن کمک کرده باشد. همچنین گوشی او توسط قاب محافظ Otterbox Defender محافظت می‌شد که احتمالا کمک زیادی به سالم ماندن آن کرده است اما باز هم نتیجه به دست آمده از این سقوط بسیار قابل توجه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Shahram Yalameha
    Shahram Yalameha | ۵ شهریور ۱۴۰۰

    این اتفاق از نظر فیزیکی زیاد درست نیست. احتمالا روی یک سطح نرم مثل خاک خیس یا گل یا باتلاق فرود امده و در ان فرو رفته، در غیر این صورت این گوشی باید گوشی سوپرمن بوده باشه که چیزیش نشده باشه ...

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۴ شهریور ۱۴۰۰

    برای یک جسم غیر آیرودینامیک مثل گوشی که هنگام سقوط در چرخش و زوایای مختلف هست، عملا ارتفاع بیشتر از یک حدی یکسان محسوب میشه یعنی مثلاً ارتفاع ۱۰ کیلومتری نسبت به ارتفاع یک کیلومتری ممکنه در سرعت حدنهایی سقوط تفاوتی ایجاد نکنه و عملا همه چیز به بستر سقوط برمیگرده.
    البته اگر کل ماجرا تبلیغاتی نباشه!

  • Ali ghasemian
    Ali ghasemian | ۴ شهریور ۱۴۰۰

    چنین اتفاقایی یک تست استاندارد محسوب نمیشه ، چون شرایط سطح برخورد خیلی مهم هست، در چنین ارتفاعی شما یک تکیه آهن هم بندازی و روی یک جسم کاملا سلب برخورد کنه، هرکی فیزیک بدونه، میتونه متوجه بشه که آهن در خودش فرو میره

مطالب پیشنهادی