ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

با این اپ‌ها کتاب‌های موردعلاقه‌تان را پیدا کنید

اگر اهل کتاب خواندن باشید، پس از اینکه کتاب یا یک مجموعه کتاب را تمام می‌کنید، احتمالا برای پیدا کردن کتاب بعدی دچار مشکل می‌شوید. برای جلوگیری از چنین مشکلی، چندین اپ پیشنهاد کتاب توسعه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

اگر اهل کتاب خواندن باشید، پس از اینکه کتاب یا یک مجموعه کتاب را تمام می‌کنید، احتمالا برای پیدا کردن کتاب بعدی دچار مشکل می‌شوید. برای جلوگیری از چنین مشکلی، چندین اپ پیشنهاد کتاب توسعه پیدا کرده که حتی عملکردی شبیه به یک شبکه اجتماعی هم برای علاقه‌مندان به کتاب دارند.

اپ‌های پیشنهاد کتاب برای برخی کاربران می‌توانند کاربردی باشند. این برنامه‌ها می‌توانند بر اساس سلایق شما، بهترین کتاب‌ها را معرفی کنند. اکثر این برنامه‌ها رایگان هستند و می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌ای، کتاب مناسب خودتان را پیدا کنید. برای آشنایی با این برنامه‌ها، تا پایان همراه دیجیاتو باشید.

۱. Likewise

این برنامه روزانه چندین کتاب را به شما نشان می‌دهد که می‌توانید آن‌ها را به عنوان خوانده شده انتخاب کنید یا اینکه آن‌ها را علامت بزنید که در آینده بخوانید. در ادامه می‌توانید کتاب‌های ذخیره شده را در تب Saves مشاهده کنید و حتی لیست‌های جدیدی از کتاب‌های موردعلاقه‌تان بسازید.

اپ Likewise همچنین از یک تب Community بهره می‌برد که امکان مشاهده بحث‌ها یا ورود به آن‌ها را برایتان فراهم می‌کند. در این تب دیگران می‌توانند به شما کتاب پیشنهاد دهند یا اینکه به گروه‌های ژانرهای موردعلاقه‌تان بپیوندید. این برنامه همچنین یک تب به نام Discover دارد که می‌توانید در آن چندین ساعت برای خواندن کتاب‌های ترند بازار وقت صرف کنید.

Likewise تنها یک اپ پیشنهاد کتاب به حساب نمی‌آید و اگر به دنبال پیدا کردن برنامه تلویزیونی، فیلم یا پادکست موردعلاقه‌تان هم باشید، می‌توانید به جوامع مشابه متصل شده و آن‌ها را پیدا کنید.

Likewise: Movie, TV, Book, Podcast Picks

Likewise: Movie, TV, Book, Podcast Picks

سازنده: .Likewise, Inc قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۸۰, ۲۶۷ مگابایت زبان:

۲. Goodreads

با اپ گودریدز می‌توانید یک لیست پیشنهادات شخصی مبتنی بر سبک‌های موردعلاقه‌تان و همچنین کتاب‌هایی که در گذشته خوانده‌اید، داشته باشید. زمانی که کتاب‌های این لیست را مشاهده می‌کنید، شاید برخی از آن‌ها را خوانده باشید یا اینکه بخواهید به لیست آینده‌تان اضافه کنید.

این برنامه همچنین از قابلیت اسکن جلد کتاب بهره می‌برد که در زمان مراجعه به فروشگاه‌های فیزیکی کاربردی است. در همین راستا اگر در فروشگاهی کتابی نظرتان را جلب کرد، می‌توانید آن را با گودریدز اسکن کنید و نظرات کاربران را بخوانید.

این اپ همچنین چندین لیست در تب Discover دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها کتاب پیدا کنید. در این برنامه همچنین چالش‌های مربوط به خواندن کتاب وجود دارد و می‌توانید حتی دوستانتان را به آن دعوت کنید یا اینکه عضو گروه‌ها شوید تا با دیگران ارتباط برقرار کنید. Goodreads در حقیقت یک شبکه اجتماعی برای عاشقان کتاب و کتابخوانی است.

Goodreads

Goodreads

سازنده: Goodreads قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۵۰, ۶۹.۳ مگابایت زبان:

۳. Inkitt

Inkitt یک برنامه فوق‌العاده برای کمک به نویسندگانی است که تازه کتابی منتشر کرده‌اند یا اینکه هم اکنون در حال کار روی کتابی هستند و می‌خواهند از دیگران بازخورد بگیرند. در این اپ ژانرهای مختلفی وجود دارد و همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

ژانر موردعلاقه‌تان را در این اپ مشخص می‌کنید و در ادامه بطور خودکار یک یا دو کتاب به شما پیشنهاد می‌شود. پس از اینکه کتاب را خواندید، می‌توانید درباره آن نظر دهید، آن را لایک کنید یا اینکه یک بررسی کامل برایش بنویسید. همچنین درون این اپ امکان دانلود رایگان کتاب‌ها برای خواندن آفلاین هم وجود دارد.

در حالت کلی Inkitt برنامه‌ای عالی برای خواندن کتاب‌های نویسندگان تازه‌کار و کمتر شناخته شده است.

Inkitt: Books, Novels, Stories

Inkitt: Books, Novels, Stories

سازنده: Free Novels Inc قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۵۲, ۳۶ مگابایت زبان:

۴. Bookshelf

این برنامه پیشنهادات شخصی‌سازی شده در اختیارتان قرار نمی‌دهد، اما می‌توانید از طریق تب اکسپلورر آن کتاب‌های زیادی را پیدا کنید. همچنین امکان فیلتر کردن کتاب‌ها توسط دسته‌بندی هم وجود دارد و می‌توانید ژانرها و سبک‌های موردنظرتان را درون آن پیدا کنید. پس از انتخاب دسته‌بندی، می‌توانید باز هم انتخاب‌هایتان را محدودتر کنید.

در هر دسته ۶۰ مورد از بهترین کتاب‌های هر ژانر وجود دارد. اگرچه نمی‌توانید بررسی تمام کتاب‌ها را بخوانید، اما تعداد بررسی‌ها و ستاره‌های مربوط به تمام این ۶۰ کتاب را می‌توانید ببینید.

Bookshelf یک قفسه کتاب مجازی است که می‌توانید به آن کتاب اضافه کنید، به کتاب‌ها امتیاز دهید و در آن یادداشت‌برداری کنید.

Bookshelf - Your virtual library

Bookshelf - Your virtual library

سازنده: Damir Juretic قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۸, ۴۳ مگابایت زبان:

۵. Booksloth

برنامه BookSloth پیشنهادات شخصی‌سازی شده را بر اساس علایقتان در اختیارتان قرار می‌دهد و می‌توانید آن‌ها را از طریق لیست‌های مختلف بررسی کنید. در این اپ می‌توانید کتاب‌هایی که خوانده‌اید را مشخص کنید، کتاب‌ها را برای خواندن در آینده انتخاب کنید و پس از خواندن آن‌ها، بررسی‌شان کنید.

درون این برنامه می‌توانید برای خودتان پروفایل بسازید و با افرادی که از ژانرها و نویسندگان مشابه شما لذت می‌برند، ارتباط برقرار کنید. اگر به دنبال دوست‌یابی نیستید، می‌توانید با گروه‌های مختلف در ارتباط باشید و از کتاب‌های موردعلاقه‌تان مطلع شوید.

BookSloth

BookSloth

سازنده: BookSloth قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۷, ۲۷ مگابایت زبان:

۶. ThriftBooks

این برنامه پیشنهادات شخصی‌سازی شده در اختیار کاربران قرار می‌دهد و امکان خرید نسخه دیجیتال آن‌ها را هم برایش فراهم می‌کند. کتاب‌های این اپ از سیستم ۵ ستاره‌ای برای امتیازدهی بهره می‌برند و برای اکثر آن‌ها بررسی وجود دارد.

ThriftBooks بیشتر برای پیدا کردن کتاب با کمترین قیمت مناسب است، البته پس از کسب ۵۰۰ امتیاز، این برنامه یک کتاب رایگان به شما می‌دهد. با این وجود همچنان می‌توانید از آن برای پیدا کردن کتاب‌های موردعلاقه‌تان استفاده کنید.

ThriftBooks: New & Used Books

ThriftBooks: New & Used Books

سازنده: .Thrift Books Global, LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۶, ۴۹ مگابایت زبان:

با این برنامه‌ها می‌توانید به راحتی کتاب‌های موردعلاقه‌تان را پیدا کنید و البته با افراد دیگر هم ارتباط برقرار کنید. این چند اپ به گونه‌ای یک شبکه اجتماعی محسوب می‌شوند و در کنار پیشنهاد کتاب به شما، امکان پیوستن به گروه‌های مختلف را هم برایتان فراهم می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی