ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقامات آمریکا ظاهرا مجوز خرید تراشه خودرو را برای هواوی صادر کرده‌اند

به گزارش رویترز به نقل از منابع آگاه، مقامات ایالات متحده به برخی تامین کنندگان تراشه مجوز فروش چیپ مورد نیاز هواوی را در صنعت خودرو صادر کرده است. با این مجوز هواوی می‌تواند به ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

به گزارش رویترز به نقل از منابع آگاه، مقامات ایالات متحده به برخی تامین کنندگان تراشه مجوز فروش چیپ مورد نیاز هواوی را در صنعت خودرو صادر کرده است. با این مجوز هواوی می‌تواند به ارزش صدها میلیون دلار چیپ خودرو مورد نیاز خود را خریداری کند. گفتنی است بخش تولید خودرو این شرکت چینی کماکان با محدودیت‌های تجاری آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند.

هواوی، بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی در جهان، به فرمان اجرایی ترامپ در لیست سیاه تجاری ایالات متحده قرار گرفت و مشکلات بسیاری برای این شرکت به وجود آمد. دولت بایدن نیز سیاست‌های قبلی را ادامه داد و حتی محدودیت‌ها باعث شد این شرکت نتواند مجوز فروش تراشه‌‌های تجهیزات 5G را داشته باشد. با این وجود اکنون منابع آشنا به بازار به رویترز اعلام کرده‌اند که ایالات متحده مجوزهایی را به تامین‌کنندگان داده است تا تراشه‌های مورد نیاز صنعت خودروسازی مانند نمایشگر و سنسورهای ویدیویی را به هواوی بفروشند. این خبر در حالی منتشر می‌شود که هواوی تجارت خود را به سمت بخش‌های دیگری مانند صنعت خودروسازی هدایت کرده که کمتر مستعد تحریم‌های تجاری ایالات متحده می‌شوند.

هواوی

موافقت با چنین درخواستی منتقدان خاص خود را دارد. تام کاتن سناتور جمهوری‌خواه ایالات متحده که در گذشته به شدت از هواوی انتقاد می‌کرد در بیانیه‌ای گفت:

این موضوع از طرف دولت بایدن قابل قبول نیست که فشار خود روی کمپین ممنوعیت شرکت‌های جاسوسی چینی مانند هواوی را کاهش دهد.

سناتور مارکو روبیو نیز پاسخ به گزارش رویترز این اقدام را نمونه دیگری از عدم موفقیت رئیس جمهور بایدن در حفظ امنیت اقتصادی و ملی آمریکا خوانده است. به گفته او هواوی سابقه طولانی مدت در اقتدارگرایی دیجیتالی پکن دارد و از دولت بایدن خواسته تا محدودیت‌های این شرکت و دیگر شرکت‌های فناوری چینی را افزایش دهد.

سخنگوی هواوی از اظهارنظر درباره مجوز صادر شده خودداری کرد اما گفت:

ما خود را به عنوان ارائه‌دهنده جدید قطعات خودرو هوشمند معرفی خواهیم کرد و هدف ما این است که به تولیدکنندگان خودروها کمک کنیم تا خودروهای بهتری بسازند.

هواوی

ایالات متحده به دلیل حفظ امنیت ملی و منافع سیاست خارجی خود، در چند سال گذشته تلاش زیادی کرده است تا از رشد کسب‌وکار‌های ارتباطی اصلی چین مانند هواوی جلوگیری کند. به دنبال همین موضوع شرکت چینی بزرگترین افت درآمد خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ اعلام کرد. با این وجود باید دید صنعت خودروسازی آن‌ها به موفقیت خواهد رسید یا خیر

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۵ شهریور ۱۴۰۰

    وای خدا، من عاشق اقتدار مقامات آمریکا هستم، طالبان یک هواپیما زد به آمریکا
    آمریکا کلا افغانستان رو به خاک نسوند

مطالب پیشنهادی