ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا در یوتیوب
تکنولوژی

یوتیوب تاکنون یک میلیون ویدیو حاوی اطلاعات نادرست در مورد کرونا را حذف کرده است

طبق آمار ارائه شده از سوی «نیل ماهون» مدیرارشد محصولات یوتیوب، از فوریه سال ۲۰۲۰ تاکنون یک میلیون ویدیوی حاوی اطلاعات نادرست در مورد بیماری کرونا از یوتیوب حذف شده‌اند. این ویدیوها اغلب اطلاعاتی اشتباه ...

احمدرضا فرهبد
نوشته شده توسط احمدرضا فرهبد | ۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

طبق آمار ارائه شده از سوی «نیل ماهون» مدیرارشد محصولات یوتیوب، از فوریه سال ۲۰۲۰ تاکنون یک میلیون ویدیوی حاوی اطلاعات نادرست در مورد بیماری کرونا از یوتیوب حذف شده‌اند. این ویدیوها اغلب اطلاعاتی اشتباه در مورد درمان‌ کرونا ارائه کرده بودند یا برخی از آنها با هدف کلاه‌برداری منتشر شده بودند.

یوتیوب پیشتر نیز اعلام کرده بود که تمامی ویدیوهایی با محتوای اطلاعات نادرست را از پلتفرم خود حذف می کند و محتواهایی با اطلاعات درست از منابع معتبر جایگزین آن‌ها می‌شوند.

ویدیوی کرونا در یوتیوب

یوتیوب در مورد محتواهای نامناسب کاملاً حساس است و محتواهایی که می‌توانند حساس باشند، به‌سرعت شناسایی و حذف می‌شوند. طبق گفته مسئولان این پلتفرم محتواهای نامناسب بخش بسیار کوچکی از میلیاردها ویدیوی این پلتفرم را تشکیل می‌دهند و تنها ۱۶ تا ۱۸ درصد از بازدید کل ویدیوها را به خود اختصاص می‌دهند.

هر سه ماه یک بار ۱۰ میلیون ویدیوی جدید و تازه بارگذاری‌شده، از یوتیوب حذف می‌شود که بازدید آن‌ها حتی به ۱۰ مورد هم نمی‌رسد. یوتیوب قبلاً هم اعلام کرده بود که هزاران ویدیوهای دربردارنده اطلاعات غلط در مورد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و ویدیوهایی که قوانین انتخابات آمریکا را نقص کرده‌اند، قبل از این که تعداد بازدید آن‌ها به  ۱۰۰ بازدید برسد، حذف شده‌اند.

متأسفانه زمانی که کاربران یوتیوب موضوعی را جستجو می‌کند، ویدیوهایی به آن‌ها نمایش داده می‌شود که تنها دارای کیفیت خوبی هستند و محتوای آن‌ها و میزان حساسیت و تنش‌زا بودن آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.

در فیسبوک نیز اطلاعات غلط زیادی در مورد کووید-۱۹ و همچنین واکسیناسیون منتشر شده  که انتقادات زیادی را به دنبال داشته است. در کل هم فیس‌بوک و هم توییتر در دوران پاندمی کرونا در زمینه ارائه محتوا در مورد این ویروس، بسیار با احتیاط عمل می‌کنند؛ زیرا هر دو به پلتفرم کاربران بسیار زیادی دارند و انتشار اطلاعات و محتوای نادرست در آن‌ها می‌تواند منجر به ایجاد اتفاقات ناگواری در جامعه شود و حتی ممکن است چنین اطلاعاتی با سرعت بسیار بالایی در جامعه پخش شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی