ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جنگ قدرت‌ها؛ ایلان ماسک در توییتر از جف بزوس و شرکت بلو اوریجین انتقاد کرد

فعالیت‌های ایلان ماسک و «اسپیس ایکس» شرکت فضایی او، طی چند هفته گذشته با چالش‌هایی روبرو بوده است. بلو اوریجین شرکت فضایی جف بزوس با شکایت خود، به نوعی برنامه‌های ماسک را به تاخیر انداخت. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

فعالیت‌های ایلان ماسک و «اسپیس ایکس» شرکت فضایی او، طی چند هفته گذشته با چالش‌هایی روبرو بوده است. بلو اوریجین شرکت فضایی جف بزوس با شکایت خود، به نوعی برنامه‌های ماسک را به تاخیر انداخت. اکنون بنیانگذار اسپیس ایکس و تسلا در شبکه اجتماعی نسبت به تصمیم‌های بزوس واکنش نشان داده است.

ماه گذشته، بلو اوریجین در اقدام جنجال‌برانگیزی از تصمیم ناسا در قرارداد سیستم فرود انسانی به دادگاه ایالتی فدرال شکایت کرد. ناسا چند ماه قبل در قراردادی با اسپیس ایکس وارد همکاری شد تا ماه‌نشین برنامه آرتمیس را توسعه دهد. این امر در ادامه باعث متوقف شدن پروژه ماه‌نشین اسپیس ایکس شد. به تازگی، آمازون از کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) درخواست کرده تا برنامه‌های جدید ارائه شده از سوی اسپیس ایکس برای راه‌اندازه خوشه‌ای دیگر از ماهواره‌ها به منظور تامین سرویس اینترنت ماهواره‌ای خود با نام «استارلینک» را رد کند.

ایلان ماسک در پاسخ به شکایت اخیر، توییت کرد:

به نظر می‌رسد بزوس بازنشسته شده تا بتواند شغل تمام وقت خود را تشکیل دهد و از اسپیس ایکس شکایت کند …

البته به نظر نمی‌رسد که شکایت اخیر آمازون یک دادخواست رسمی باشد و بیشتر شبیه یک نامه اعتراضی است. همچنین آمازون اصلا قصد ندارد که مانع توسعه ماهواری استارلینک اسپیس ایکس شود، بلکه معتقد است که این شرکت باید برنامه‌های خود را واضح‌تر بیان کند.

پروژه استارلینک در حال حاضر توسط حدود ۱۷۴۰ ماهواره در مدار زمین تغذیه می‌شود که طبق تخمین‌های صورت گرفته می‌تواند به ۹۰ هزار مشتری خدمات خود را ارائه کند. اسپیس ایکس همچنین با هدف بهبود خدمات خود در حال آماده شدن برای پرتاب ۳۰ هزار ماهواره نسل دوم است، اما FCC باید از محل قرارگیری دقیق آن‌ها مطلع باشد. آمازون در شکایت خود به این موضوع اشاره کرده که اسپیس ایکس از FCC درخواست می‌کند تا دو سیستم و ساختار مداری کاملا متفاوت را تایید کند تا این شرکت بعدها محل فرود ماهواره‌های خود را از بین این دو منطقه انتخاب کند.

«ماریا دادسون شومان» مشاور شرکتی «کویپر سیستمز» که زیرمجموعه آمازون است، می‌نویسد:

رویکرد جدید اسپیس ایکس در مورد درخواست دو سیستم ساختار مداری منحصر به فرد با قوانین و سیاست عمومی کمیسیون مغایرت دارد و ما از کمیسیون می‌خواهیم تا این درخواست را رد کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • FAEZ_DEV
    FAEZ_DEV | ۶ شهریور ۱۴۰۰

    یکی از بهترین پاسخ هارو داد

  • 68peyman
    68peyman | ۶ شهریور ۱۴۰۰

    جف بزوس تنها دستاوردی که در صنعت هوافضا داشته اینه که با داداشش بره تا ارتفاع 100 کیلومتری و برگرده حالا این میخواد جلوی ایلان ماسک که یک تنه صنعت هوا فضا رو داره جلو میبره رو بگیره

مطالب پیشنهادی