ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تولید ون رنو با نشان مرسدس بنز؛ سیتان 2022 معرفی شد

مرسدس بنز از نسل جدید سیتان رونمایی کرد. این ون که در رده‌ای پایین‌تر از ویتو و اسپرینتر قرار دارد، بر مبنای پلتفرمی مشترک با رنو کانگو توسعه یافته و در دو نسخه پنل ون ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۱

مرسدس بنز از نسل جدید سیتان رونمایی کرد. این ون که در رده‌ای پایین‌تر از ویتو و اسپرینتر قرار دارد، بر مبنای پلتفرمی مشترک با رنو کانگو توسعه یافته و در دو نسخه پنل ون و تورر وارد بازار خواهد شد. نسخه پنل ون برای باربری و نسخه تورر برای حمل مسافر کاربرد دارد.

همانطور که از تصاویر موجود می‌توان متوجه شد، در نمای جانبی سیتان و کانگو تقریبا عین هم بوده و از پیکره و پنل‌های مشابهی برخوردار هستند. اما در نمای جلو و جانبی، مرسدس بنز زبان طراحی خود را اعمال کرده تا سیتان مشابه دیگر اعضای خانواده خود باشد. برای نمونه چراغ‌های این ون آلمانی فرمی متفاوت از کانگو دارند و در تریم‌های رده‌بالا به فناوری LED مجهز هستند. کاپوت، جلوپنجره و سپر نیز مشابه دیگر محصولات کمپانی طراحی شده است.

در مدل استاندارد سیتان بدنه‌ای به طول 4,498 میلیمتر دارد و فاصله محوری آن برابر با 2,716 میلیمتر است. به گفته اشتوتگارتی‌ها در آینده نسخه فاصله محوری طولانی این ون برای کسانی که به دنبال فضای بیشتر هستند، تولید خواهد شد.

همانگونه که از یک خودروی تجاری انتظار می‌رود، در سیتان جدید کاربردی بودن اولویت اصلی بوده است. به همین خاطر برای دسترسی راحت به فضای عقب یک یا دو در کشویی (بسته به تیپ یا سفارش مشتری) تعبیه شده است. در قسمت عقب دو درب غیرمتقارن برای دسترسی به فضای بار نصب شده، ولی امکان سفارش درب یک تکه برای مشتریان وجود دارد.

نسخه پنل ون که مخصوص حمل بار است، گنجایشی برابر با 2.9 متر مکعب دارد و می‌تواند اجسامی به طول 3 متر یا دو پالت استاندارد اروپایی را داخل خود جای دهد. ارتفاع فضای پشتی این نسخه از سطح زمین 590 میلیمتر بوده و دسترسی به آن خیلی آسان و بدون دردسر است. مرسدس بنز ظرفیت حمل بار این نسل از سیتان را 1.5 تن اعلام کرده است.

در داخل کابین مرسدس بنز سیتان متفاوت از رنو کانگو است و داشبورد اختصاصی خود را دارد. دریچه‌های گرد تهویه مطبوع و نمایشگر 7 اینچی مربوط به سیستم اینفوتینمنت اصلی‌ترین المان‌های داشبورد این ون جدید هستند. فرمان سه‌شاخه با دکمه‌های کنترلی دیگر ویژگی قابل ذکر سیتان 2022 به شمار می‌رود.

نسخه تورر سیتان به 5 صندلی با ردیف عقب تاشو مجهز است. در این نسخه طراحان مرسدس بنز سعی کرده‌اند محفظه‌های متعددی را برای گذاشتن لوازم مختلف سرنشینان فراهم کنند.

مرسدس بنز سیتان 2022 با لیستی بلند از تجهیزات به دست مشتری خواهد رسید که برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از سامانه شروع حرکت در سربالایی، دستیار فعال ترمز، دستیار پایش نقاط کور، دستیار حفظ خودرو در بین خطوط و دستیار حفظ فاصله مناسب با خودروی جلویی؛ ضمن اینکه نسخه تورر سیتان 2022 به 7 ایربگ (شامل ایربگ میانی) و نسخه پنل ون به شش ایربگ مجهز است.

با آنکه پلتفرم سیتان و کانگو مشترک است، اما اشتوتگارتی‌ها تاکید می‌کنند به خاطر بازنگری در سیستم تعلیق نماینده آنها از نظر هندلینگ و راحتی عملکرد بهتری دارد. ذکر این نکته ضروری است دو نسخه سیتان یعنی پنل ون و تورر از نظر سیستم تعلیق متفاوت از هم هستند و در اولی بر ظرفیت حمل بار بالا و در دومی بر آسایش سرنشینان تمرکز شده است.

مرسدس بنز سیتان 2022 با طیف گسترده‌ای از موتورهای بنزینی و دیزلی که همگی استاندارد یورو 6d را پاس می‌کنند، عرضه می‌شود. در تریم‌های پایینی و میان‌رده این ون جدید دارای گیربکس 6 سرعته دستی است، اما تریم‌های بالارده با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه در دسترس خواهند بود.

سیتان 2022 با دو موتور چهار سیلندر به فروش خواهد رسید. این موتورها عبارتند از موتور 1.5 لیتری دیزلی و موتور 1.3 لیتری بنزینی. موتور دیزلی در سه نسخه تنظیم شده و بسته به تریم خودرو خروجی‌های آن متغیر است که در زیر می‌توانید آنها را مشاهده کنید.

  • سیتان 108 CDI دارای 74 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور
  • سیتان 110 CDI با 94 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور
  • سیتان 112 CDI با 114 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور

در نسخه بنزینی، سیتان در تریم‌های زیر عرضه خواهد شد:

  • سیتان 110 با 101 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور
  • سیتان 113 با 129 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور

مرسدس بنز وعده داده نسخه تمام الکتریکی سیتان با نام eCitan در نیمه دوم سال 2022 عرضه خواهد شد. گفته می‌شود این نسخه بر اساس استاندارد WLTP بردی در حدود 285 کیلومتر داشته و در صورت اتصال به سوکت شارژ سریع، میزان انرژی باتری آن، در عرض 40 دقیقه از 10 درصد به 80 درصد خواهد رسید.

مرسدس بنز در نظر دارد در کنار نسخه برقی eCitan از ون T کلاس و مدل الکتریکی آن با نام EQT رونمایی کند

ثبت سفارشات مشتریان علاقه‌مند به مرسدس بنز سیتان 2022 از اواسط سپتامبر شروع خواهد شد. قیمت این ون در اروپا 23,800 یورو یا حدود 28 هزار دلار تعیین شده است. در کنار رنو کانگو، این خودرو با مدل‌هایی چون سیتروئن برلینگو، پژو پارتنر، اوپل کومبو، تویوتا ProAce City، فیات دوبلو، فولکس واگن کدی و فورد تورنئو به رقابت خواهد پرداخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی