ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بریتانیا برای واکسیناسیون گسترده کودکان ۱۲ تا ۱۵ سال آماده می‌شود

دولت بریتانیا امروز به مرکز خدمات بهداشتی این کشور اعلام کرد که در صورت توافق متخصصان، آماده واکسیناسیون کووید-۱۹ کودکان ۱۲ تا ۱۵ سال از ماه آینده میلادی باشد. دوز اول واکسن برای رده سنی ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

دولت بریتانیا امروز به مرکز خدمات بهداشتی این کشور اعلام کرد که در صورت توافق متخصصان، آماده واکسیناسیون کووید-۱۹ کودکان ۱۲ تا ۱۵ سال از ماه آینده میلادی باشد.

دوز اول واکسن برای رده سنی ۱۶، ۱۷ و کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله با شرایط خاص و افراد این رده سنی که با افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف زندگی می‌کنند، پیشنهاد شده است.

بریتانیا تاکنون از الگوی اکثر کشورها برای واکسیناسیون پیروی نکرده و کودکان زیر ۱۶ سال را واکسینه نکرده است. برای مثال در روز گذشته کاخ سفید اعلام کرد که نیمی از کودکان بین ۱۲ تا ۱۷ سال حداقل اولین دوز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند.

اکثر کودکان هیچ علامت و یا علائم خفیفی از این بیماری را نشان می‌دهند، اما با این حال می‌توانند ناقل بیماری باشند. وزیر بهداشت بریتانیا برای واکسیناسیون کودکان اعلام آمادگی کرده و گفته که درصورت موافقت متخصصان هر چه سریعتر واکسیناسیون را آغاز می‌کنند.

در حال حاضر متخصصان در حال بررسی فواید و مضرات این واکسن‌ها هستند. با این حال، قانون‌گذاران وزارت بهداشت بریتانیا اعلام کرده‌اند که واکسن‌های فایزر-بیون‌تک و مدرنا ایمن هستند و روی سنین ۱۲ تا ۱۷ سال موثرند.

در صورت تایید متخصصان، مرکز خدمات بهداشتی انگلستان با تولیدکنندگان واکسن‌های کووید-۱۹ قرارداد می‌بندد و افرادی را برای واکسیناسیون کودکان آموزش می‌دهد.

بریتانیا در حالی این روند را در پیش می‌گیرد که در بسیاری از کشورهای دیگر روند واکسیناسیون به کندی پیش می‌رود و دولت‌ها برنامه منظمی برای واکسیناسیون ندارند. در ایران نیز این روند تا متولدین ۱۳۴۷ تا حد متوسطی پیش رفت، اما اکنون پس از گذشت چندین هفته هنوز گروه سنی جدیدی برای واکسیناسیون کووید-۱۹ از سمت وزارت بهداشت اعلام نشده است.

مسئولین مربوطه در تیرماه اعلام کرده بودند که تا آخر شهریور ماه امسال بیش از ۵۰ میلیون دوز واکسن کوو-برکت تولید خواهند کرد و واکسیناسیون را با واکسن تولید داخل آغاز می‌کنند. این در صورتی است که در این مدت مشخص شد که نیمی از واکسن‌های خط تولید برکت در حین پر شدن درون ویال‌ها از بین رفتند.

اخیرا آمار رسمی مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا در ایران به میانگین روزانه ۶۰۰ نفر رسیده است و به طور کلی تا امروز نزدیک به ۵ میلیون نفر در ایران به این بیماری مبتلا شده‌اند و ۱۰۵,۹۰۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۷ شهریور ۱۴۰۰

    راست میگید از اینها که به ژاپن دادید به خودتون بزنید

مطالب پیشنهادی