ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاه نزدیک به گلکسی زی فولد ۳ و زی فلیپ ۳

دوست‌داران تکنولوژی همیشه به یک شعار اعتقاد دارند: نسل اول هیچ محصولی را نخر. سامسونگ هم از آن دسته کمپانی‌هاست که هر سال یک محصول جدید روانه بازار می‌کند که نسلی اولی به حساب می‌آید. ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۶

دوست‌داران تکنولوژی همیشه به یک شعار اعتقاد دارند: نسل اول هیچ محصولی را نخر. سامسونگ هم از آن دسته کمپانی‌هاست که هر سال یک محصول جدید روانه بازار می‌کند که نسلی اولی به حساب می‌آید. امسال اما نوبت به نسل سوم گلکسی زی رسیده. آیا همچنان آن شعار درست است؟ به نظر می‌رسد سومین تلاش سامسونگ، بهترین تلاشش تا به امروز بوده.

تماشای ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

گلکسی زی فولد ۳ سومین تلاش رسمی سامسونگ برای ارائه یک گوشی تاشو است. البته اگر نسل اول که کلا دو هفته در بازار بود را هم حساب کنیم، خانواده زی فولد از ۴ گوشی تشکیل شده‌اند. از طرفی ما زی فلیپ را داریم که با وجود یدک کشیدن عدد ۳، دومین گوشی رسمی سامسونگ با این نام است چرا که نسل اول در دو نسخه 4G و 5G به بازار عرضه شد و خبری از زی فلیپ ۲ نبود.

گلکسی زی فولد ۳

اعداد و ارقام اما اهمیت ندارند و این تجربه سامسونگ است که به کاربر دیکته می‌کند با کدام نسل از یک محصول سر و کار داریم. آیا زی فولد ۳ و زی فلیپ ۳ نسل اولی هستند؟ خیر. بلوغ را به وضوح می‌توان در تمامی بخش‌های این دو گوشی حس کرد. تا جایی که حتی می‌توانم زی فلیپ ۳ را به عنوان یک گوشی روزمره به کاربران پیشنهاد کنم.

گلکسی زی فولد ۳ و زی فلیپ ۳ هر دو اولین گوشی‌های تاشوی جهان هستند که در مقابل نفوذ آب مقاومند. کمتر پیش می‌آید ویژگی یک گوشی هوشمند مرا به وجد بیاورد، اما زمانی که این دو گوشی را در یک تنگ آب انداختم، متوجه شدم سامسونگ کاری کرده کارستان.

گلکسی زی فولد ۳

با این حال آن فرورفتگی وسط نمایشگر هنوز سر جایش است و سامسونگ نتوانسته کاری برایش انجام دهد. امکان ندارد شما سوایپ کنید و دستتان روی فرورفتگی نیفتد. این موضوع در گلکسی زی فولد ۳ بیشتر به چشم می‌آید. ساموسنگ حتی پوشش محافظ روی نمایشگر داخلی را نیز تغییر داده و محکم‌تر کرده اما همچنان پلاستیکی بودن نمایشگر حس می‌شود.

خبر خوب اما این است که هر دو نمایشگر گلکسی زی فولد ۱۲۰ هرتزی شده‌اند و محتوا را بسیار روان اجرا می‌کنند. از آن مهمتر این که نمایشگر داخلی گلکسی زی فلیپ ۳ هم ۱۲۰ هرتزی شده است. شاید مهمترین تغییرات این دو گوشی را به توان به یک مورد در هر دو گوشی خلاصه کرد: زی فولد ۳ اکنون دوربین سلفی زیر نمایشگر دارد و زی فلیپ ۳، نمایشگر بیرونی قابل استفاده.

گلکسی زی فولد ۳

نمایشگرهای داخلی دو گوشی از نظر ابعاد و رزولوشن هیچ تغییر نکرده‌اند و همان پنل امولد 2X با کیفیت سابق هستند. نمایشگر بیرونی گلکسی زی فلیپ ۳ اما با افزایش ۰.۸ اینچی، فضای ۴ برابری را در اختیارتان می‌گذارد که نسبت به نسل قبلی، قابل استفاده‌تر است.

گلکسی زی فولد ۳

خوش‌بختانه سامسونگ این بار از پردازنده اکسینوس استفاده نکرده و یک راست به سراغ اسنپدراگون ۸۸۸ رفته تا هم از نظر قدرت و هم از نظر حرارت خیال کاربران را راحت کند. گلکسی زی فولد ۳ به ۱۲ گیگابایت رم و زی فلیپ ۳ به ۸ گیگابایت رم مجهز شده است. حافظه داخلی برای مدل بزرگتر از بین ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و برای مدل کوچکتر از ببین ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت قابل انتخاب است.

گلکسی زی فولد ۳

دوربین‌ها تفاوتی با نسل قبلی نکرده‌اند. زی فولد ۳ یک دوربین ۱۰ مگاپکسلی سلفی روی نمایشگر بیرونی، ۳ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی، تله‌فوتو و اولتراواید روی قاب پشتی و یک دوربین سلفی ۴ مگایپگسلی زیر نمایشگر داخلی دارد. در رابطه با کیفیت دوبین سلفی زیر نمایشگر چیزی نمی‌گویم تا بررسی کامل منتشر شود. اما لطفا به این عکس نگاه کنید.

گلکسی زی فولد ۳

در رابطه با باقی ویژگی‌های این دو لطفا تا انتشار بررسی کامل صبر کنید، اما اگر نظر من را می‌خواهید، گلکسی زی فولد ۳ همچنان یک گوشی خاص برای افرادیست که از نسل اول محصولات نمی‌ترسند ولی در مقابل زی فلیپ ۳، می‌تواند آن گوشی هیجان‌انگیز بازار پرچمدارها باشد که منتظرش بودید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • SaDrA NoBaHaR
    SaDrA NoBaHaR | ۱۰ شهریور ۱۴۰۰

    لطفا پابجی رو هم بررسی کنید

مطالب پیشنهادی