ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

از سری هفت تا مینی تمام برقی؛ محصولات برقی بی‌ام‌و تکمیل می‌شود

کمپانی آلمانی ب‌ام‌و در نظر دارد خانواده مدل‌های برقی خود را گسترش داده و در عرض دو سال آینده اعضای جدیدی را به آن اضافه کند. بر این اساس، این شرکت سال آینده از نسخه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

کمپانی آلمانی ب‌ام‌و در نظر دارد خانواده مدل‌های برقی خود را گسترش داده و در عرض دو سال آینده اعضای جدیدی را به آن اضافه کند. بر این اساس، این شرکت سال آینده از نسخه تمام الکتریکی سری 7 و کراس‌اوور کامپکت X1 پرده‌برداری خواهد کرد. در سال 2023 هم نسخه برقی سری 5 و مینی کانتریمن نیز به این جمع اضافه خواهند شد.

ب‌ام‌و اگرچه با معرفی دو مدل i3 و i8 جزو اولین خودروسازانی بود که به برقی‌سازی محصولات خود رو آورد، ولی این کمپانی در سال‌های اخیر از قافله عقب مانده و نتوانسته در زمینه خودروهای تمام الکتریکی پا به پای رقبا حرکت کند. این شرکت حالا با تدوین یک استراتژی می‌خواهد تولید و عرضه چنین مدل‌هایی را شتاب بیشتری ببخشد.

در حال حاضر جزئیاتی از مشخصات فنی نسخه برقی سری 7 و X1 در دست نیست و فقط رندرینگ‌هایی از سدان فول‌سایز باواریایی‌ها توسط طراحان آزاد طراحی شده؛ با وجود این می‌دانیم ماموریت تولید این سدان پرچمدار به سایت دینگلفینگ سپرده خواهد شد. نسخه الکتریکی X1 هم در سایت روزنبرگ تولید می‌شود. بد نیست اشاره کنیم پیش از این ب‌ام‌و از مدل‌های تمام الکتریکی i4، iX3 و iX پرده‌برداری کرده است.

طبق استراتژی جدید، ب‌ام‌و در سال 2023 نسخه تمام الکتریکی سری 5 و مینی کانتریمن را به جمع محصولات خود اضافه خواهد کرد. مثل سری 7، سری 5 برقی نیز در دینگلفینگ مونتاژ خواهد شد، اما کانتریمن برقی در لایپزیگ به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

اولیور زیپس مدیرعامل ب‌ام‌و در کنفرانس اخیر مربوط به ارائه گزارش مالی، از تعهد این شرکت به مدل‌های برقی خبر داده و گفته تا سال 2023 تقریبا در تمامی کلاس‌ها یک گزینه تمام الکتریکی خواهد داشت. آقای زیپس افزوده تولید 10 میلیون خودروی برقی در عرض 10 سال آینده جزو اهداف اصلی باواریایی‌هاست.

در زمان کنونی ب‌ام‌و در حال طراحی و توسعه یک پلتفرم چندمنظوره برای خودروهای الکتریکی است. این پلتفرم Neue Klasse نام دارد و علاوه‌بر مدل‌های برقی، با مدل‌های درون‌سوز و هیبریدی نیز سازگار خواهد بود. آنطور که اعلام شده نخستین محصول مبتنی بر این پلتفرم در سال 2025 از راه رسیده و در ساخت مدل‌های رولزرویس نیز به کار گرفته خواهد شد.

به گفته آقای زیپس پلتفرم Neue Klasse هم به لحاظ سخت‌افزاری و هم به لحاظ نرم‌افزاری و ارتباطاتی در سطح بالایی قرار داشته و میزان سازگاری آن با خودروهای برقی اسپرت زیاد خواهد بود.

شایان ذکر است باواریایی‌ها می‌خواهند تا سال 2025 حدود دو میلیون خودروی تمام الکتریکی در خیابان‌های جهان داشته باشند. این امر به معنای اینست که تا آن مقطع باید حدود 25 درصد از آمار فروش کلی مربوط به مدل‌های برقی باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی